/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
hysterese dimensionering
Fra : jedi_bjerre
Vist : 853 gange
100 point
Dato : 18-09-07 09:26

Hey, i er generelt hurtigere til at svare end at få fat i en lærer, kan nogle derfor give mig en let forståelig forklaring, og opskrivning af formlen for dimensioneringen af en hysterese?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-09-07 09:35
Kommentar
Fra : jedi_bjerre

Dato : 18-09-07 13:49

Nu var det nu mere selve formlen, har prøvet at søge efter det på google

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-09-07 14:35

Jeg skal ikke gøre mig 100% klog på hysterese, det er der sikkert klogere mennesker her på kandu til, men:
Citat
Vi må nok be om en uddybning af hvilken type hysterese der skal modelleres. ... Hysterese betyder jo blot forsinket reaktion (uden indsvingning)

Hvis du kigger lidt på http://www.google.dk/search?hl=da&q=hysterese&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%3DcountryDK finder du måske det du søger... der er jo flere former.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-09-07 14:37

Her er i hvert tilfælde fortalt om 4 af dem:
http://da.wikipedia.org/wiki/Speciel:S%C3%B8gning?search=Hysterese

Annuller spørgsmålet
Fra : jedi_bjerre

Dato : 20-09-07 20:19

Vi fandt på en anden løsning så derfor lukker jeg emnet