/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
opsætning af wlan SMC router
Fra : dr_benway
Vist : 548 gange
200 point
Dato : 17-09-07 21:54

Hej Alle Sammen
Jeg har lige købt denne Voip Router, SMC7908VoWBRA ADSL2 Barricade, men har desværre store problemer med at få den til at fungere med min tele2 freeway ADSL forbindelse. Jeg kan godt komme ind med kabel i netværkskort via 192.168.x.x og sætte den op, dvs. næsten da, for jeg skal angive protocol,dns server osv. fordi at den ikke umiddelbart understøtter Tele2 som ISP. Men det skulle være løst hvis jeg sætter den op som DHCP da den jo så selv skulle finde ip.adresse men det sker bare ikke!! jeg har været inde og lure på cmd promt : ipconfig /all og der viser den ej heller noget brugbart i den retning. Hvad gør jeg forkert? hvorfor virker DHCP'en ikke?
mit trådløse PCI kort er et Topcom Skyr@acer og det registrer routeren så jeg tror ikke fejlen ligger der!

Kommentar
Fra : killer10

Dato : 17-09-07 23:25

Citat:
Jeg kan godt komme ind med kabel i netværkskort via 192.168.x.x

Prøv at ændre tallene til 192.168.7.1 og se om det ikke skulle løse problemet

Annuller spørgsmålet
Fra : dr_benway

Dato : 03-10-07 20:39

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål