/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Tilpasse Excel-graf i Word
Fra : winetaster
Vist : 568 gange
200 point
Dato : 17-09-07 15:56

Jeg forsøger at tilpasse en Excel-graf, som jeg har trukket over i Word.
Jeg ønsker at skrive lidt VBA, og har forsøgt at aflure nogle detaljer ved at dissekere en makro,indspillet via makro-indspilleren.

MEN
normalt har jeg adgang til en masse graf-redigering i Word, men IKKE når jeg indspiller en makro.
Er det fordi man har færre muligheder under indspilning, eller findes disse muligheder ikke i VBA ?

Mvh W.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 200 point
Dato : 17-09-07 22:46

1) Hvis du optager en Word-makro optager den de ting du gør i Word. De ting du gør med din Excel graf i Word, optages ikke.
2) Excelændringerne optages i regnearket.
3) Tilføj excel-makro ændringerne i et separat modul i dit Word dokument - husk at tilføje Excel Objekt biblioteket til referencerne i dit Word makro projekt.

Godkendelse af svar
Fra : winetaster

Dato : 18-09-07 10:45

Tak for et kompentent svaret berpox.
Jeg har bemærket, at du har stor viden om Excel-word, og det er muligt, jeg vender tilbage.

Mvh W.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 19-09-07 08:39

Du skal være velkommen

- så må vi jo se om kompetancerne er tilstrækkelige