/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Forsikring
Fra : Chilidog
Vist : 627 gange
200 point
Dato : 02-02-03 15:11

Okay jeg håber at det er det rigtige sted at jeg stiller dette spørgsmål...
For ca. et år siden hvor det var glat væltede jeg på min knallert/scooter så den blev ødelagt lidt i den ene side, lidt riser o.s.v som ikke betyder noget. Jeg vil ikke have det lavet når det var så lidt og det ikke betyder noget.
På et tidspunkt kørte jeg galt igen hvor jeg fik ødelagt fronten i den ene side som jeg vil have lavet fordi det var slemt.
Jeg havde kasko så jeg anmeldte skaden og kørte på værkstedet. Nogle dage senere modtog jeg scooteren den var fin som ny, igen problemer der. Nogen dage senere ringede så en mand fra forsikringsselskabet TRYG.DK. Jeg havde betalt selvrisiko, men han sagde at der var 2 skader så jeg skulle betale 1 selvrisiko på 1000 kr. mere fordi jeg havde en skade på hver side af scooteren.
Det kan da ikke være rigtig at de laver noget som ikke betyder noget og så skal jeg betale en selvrisiko på 1000 kr igen. Hvorfor ringede de ikke inden at de begynder på at lave 2. skade når det ikke er sikkert at jeg vil have lavet det. Jeg viste ikke at der var 2 skader det må da gælde som 1 jeg har jo ikke anmedlt 2 skader kun 1. Kan det være rigtig at de må sætte 2 skader på 1 anmeldelse og så få 1000 kr for selvrisiko mere.
Jeg synes ikke jeg har gjort noget galt, men jeg synes TRYG har lavet en stor fejl.

Håber der en der kan hjælpe mig der ude...

Mvh. Thomas

Jeg giver point til den der kan gøre sådan at jeg kan få min 1000 kr. tilbage for en ekstra selvrisiko. Hvis jeg ikke kan få mine penge tilbage så giver jeg point til den som har gjort den bedste indsat.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 02-02-03 15:19

Det der betyder noget, er hvad du har sagt til værkstedet, og til forsikringsmanden.....

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 210 point
Dato : 02-02-03 15:23

Hej Thomas

Dit spørgsmål er meget svært at svare på, da det er nødvendigt at læse din police. Også det der står med småt. Jeg synes du skal skrive til Forsikringsoplysningen. Giv dem de samme oplysninger som du har beskrevet her ovenfor. Jeg ved de har hjulpet mange mennesker.

Du får linket her: http://www.forsikringsoplysningen.dk/

Jeg håber du får ret i, at der kun skal betales en gang selvrisiko, så du kan spare de kr. 1.000,- Det er da mange penge.

M.v.h.
Franksp

Kommentar
Fra : Chilidog

Dato : 02-02-03 15:34

Kan man selv læse sin police og det der står med småt?

Kommentar
Fra : Chilidog

Dato : 02-02-03 15:34

Kan man selv læse sin police og det der står med småt?

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 02-02-03 15:35

Hvis du siger det er 2 forskellige skader, siger du det til værkstedet, vil det blive behandlet som 2 skader, derfor 2 gange selvrisiko.....

Kommentar
Fra : Chilidog

Dato : 02-02-03 16:01

Jeg viste ikke der var 2 skader når der kun var kommet nogle ridser o.s v. så jeg afleveret den bare og så vil værkstedet sørger for at den vil blive lavet. Der er ikke nogen der har sagt til mig inden den blev lavet at der var 2 skader så jeg kunne ikke sige hvilken skade der skulle laves når jeg heller ikke viste at der var 2 skader.
Jeg kan godt køre rundt med et bremsehåndtag hvor der er mistede nogle milimeter, men jeg kan ikke køre rundt med en front der er smadret. Jeg afleveret den bare og vupti så var alt lavet. Jeg har ikke noget imod værkstedet de laver bare deres arbejde, men det er TRYG jeg ikke er helt glad for.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 02-02-03 16:49

Spørg tryg, hvorfra de har at det drejer sig om to skader, kan de ikke det, så hold hårdnakket på at det kun er en skade, og defor kun en x selvrisiko...

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 02-02-03 19:46

Nu lyder det umiddelbart som om du HAR betalt! Og har været "i samtale med dem" om een eller 2 skader - hvad er der så sagt??
På en Knallert/scoter vil det vist være enormt svært at køre ind i noget som helst med een side... uden at vælte til den anden side, så jeg begriber ikke det her.
Men har du først betalt og - desuden TALT... (noget lignende det her fremførte), så kan du bare glemme den sag!
Dine muligheder ligger i hvad du har skrevet/sagt i forbindelse med skadesanmeldelsen.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 02-02-03 19:50

Jeg tror du har været for ærlig, og som ham der var til eksamen og skrev af efter en ven sagde: Det gik hurtigt! Ja ærlighed varer jo længst

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 04-03-03 23:29

Hej chilidog

Har du tænkt over, at du aldrig har lukket dit spørgsmål?
Bare en venlig ..........

Med venlig hilsen
Franksp

Godkendelse af svar
Fra : Chilidog

Dato : 05-03-03 13:52

Tak for svaret Franksp.