/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
lysstofrør
Fra : rosenkilde
Vist : 1238 gange
50 point
Dato : 15-09-01 12:26

Hej

Jeg har lige bestilt et nyt juwel rio 180 l akvarium, så jeg ville lige høre om der er nogle der ved om det bliver leveret med rør i lampen for det glemte jeg at spørge efter, hvis de ikke er med er der så lige noge der ved, hvor lange de er der i, så jeg kan får dem bestilt, da jeg kender en i der gør i rør så de er noget billigere ved ham.

En anden ting er der nogle der har erfaring med co2 i form af piller ?
Er de nemmere at dosere ?
Hvad koster de i forhold til sodastrem metoden ? som jeg ikke rigtig ved om jeg tør at gå i gang med.

Mvh

Henrik

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-09-01 15:39

Hei,

Jeg har selv rio 200 og der bruker jeg 30 watt reflektorer,og 30 watt
lysrør. Når jeg kjøpte mitt ble ikke de levert med lysrør, men det er i
norge veit ikkje om det gjelder hos deg, syntes også att det var rart att
ikke selger sa noe om att dette kom utenom akvariet.

Mvh
Kenneth

"rosenkilde" <rosenkilde.news@kandu.dk> skrev i melding
news:MZFo7.16126$sk1.479993@news010.worldonline.dk...
> Hej
>
> Jeg har lige bestilt et nyt juwel rio 180 l akvarium, så jeg ville lige
> høre om der er nogle der ved om det bliver leveret med rør i lampen for
> det glemte jeg at spørge efter, hvis de ikke er med er der så lige noge
> der ved, hvor lange de er der i, så jeg kan får dem bestilt, da jeg
> kender en i der gør i rør så de er noget billigere ved ham.
>
> En anden ting er der nogle der har erfaring med co2 i form af piller ?
> Er de nemmere at dosere ?
> Hvad koster de i forhold til sodastrem metoden ? som jeg ikke rigtig ved
> om jeg tør at gå i gang med.
>
> Mvh
>
> Henrik
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-01 21:39

Hej her er lige et udskrift fra min side men juwel akvarier.... som du kan
se er det alm. 30w rør. 2stk. om de er med i dit køb ved jeg ikke.

Rio 180 Teknisk diagram Størrelse: 180 liter - 101x50x41cm -
Skab/multistand: 101x73x41cm
Tilbehør: incl. 2x30w armatur, Standard filterpumpe & 100w varmelegeme.
Ordre: Rio 180 + skab , Sort kr. 4390,- Bøg kr. 4490,-

mvh. Flemming www.dyrecenter.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-09-01 01:09

Flemming Schneider <dyrecent@post3.tele.dk> skrev i en
news:3ba660a9$0$14820$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> Hej her er lige et udskrift fra min side men juwel akvarier.... som du kan
> se er det alm. 30w rør. 2stk. om de er med i dit køb ved jeg ikke.
>
> Rio 180 Teknisk diagram Størrelse: 180 liter - 101x50x41cm -
> Skab/multistand: 101x73x41cm
> Tilbehør: incl. 2x30w armatur, Standard filterpumpe & 100w varmelegeme.
> Ordre: Rio 180 + skab , Sort kr. 4390,- Bøg kr. 4490,-

Dit indlæg er på grænsen til kommericiel annoncering! Og det hører ikke
hjemme i denne
nyhedsgruppe.

Carsten

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 50 point
Dato : 27-09-01 17:21

Du kan lave dit helt eget co2 anlæg med en sodavandsflaske, en slange og noget gær. Ja det er så godt som gratis. Hvis det er noget vil jeg da gerne rådgive?

Kommentar
Fra : thorleif01

Dato : 30-05-23 11:23

Hej

Mht CO2 tilsætning i akvariet, er det helt klart bedst at bruge et sæt med trykflaske.
Det er også det billigste i længden.

AmaZoonia har et stort udvalg af kvalitets produkter.

https://www.amazoonia.dk/amazooniadk/45-https-wwwamazooniadk-amazooniadk-45-co2/

Du kan også se dem demonstreret her på Youtube.

https://youtu.be/NhLS-corJTY