/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
.bin fil
Fra : alimak
Vist : 815 gange
300 point
Dato : 16-09-07 21:48

Jeg har cd plade med et program der er brændt som en .bin fil.Er det et gratis program der kan gøre så det program kan blive installeret på min pc.Hvordan gør jeg?
alimak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-07 22:06

Hvad er det for en cd ? .bin kan være et diskimage, er det en recovery disk ?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-09-07 22:10

Jeg tror det er en disk image. men jeg ved ikke.
alimak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-07 22:16

Nu bliver jeg nysgerrig, du må da vide hvor du har den fra ? Kan du ikke se hvad den indeholder, når du højre klikker på drevet ?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-09-07 22:27

Det står kun at det er en .bin fil der heder Tolerancedata og den er på lidt over 100mb.
alimak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-07 22:27

CDen må hedde et eller andet, hvad står der når du lægger den i cd skuffen ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-07 22:29

Aha bildata, sådan en har jeg også, ser lige om jeg kan finde den

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-09-07 22:35

Når jeg lægger den i skuffen, kommer et vindue frem som siger at jeg er i E:/
og at ilen der ligger på den heder tolerancedata og at det er en .bin fil. Det er en hjemmebrendt cd.Som jeg har fået af en bekendt.
alimak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-07 22:37

Hvis du højre klikker på drevet, og vælger Åben, kommer der så ikke en masse mapper og nogle filer, blandt andre en der hedder Setup.exe ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-07 22:39

Citat
Det er en hjemmebrendt cd.Som jeg har fået af en bekendt.
det er sikkert der problemet er, og du ved tilfældigvis ikke hvilken program din bekendte brugte til at lave CDen ?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-09-07 22:42

Det ved jeg ikke.Jeg kan heller ikke huske hvem jeg har fået den af.
alimak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-07 22:44

Jeg kender ingen gratis programmer, som kan åbne din .bin fil, Alcohol120 kan sandsynligvis, den har en gratis udgave Alcohol52, du kan forsøge om den kan åbne filen: http://www.free-downloads.net/programs/Alcohol_52__Free_Edition
Hvis det kun er for at få åbnet denne ene gang, så kan Alcohol120 hentes i en 30dages prøveversion: http://www.free-downloads.net/downloads/Alcohol_120_/

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-09-07 23:15

Alcohol programmet kunne desværre ikke gøre noget med den fil.
alimak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-07 23:29

Ked af at jeg ikke kan hjælpe mere men vent til i morgen når eksperterne vågner, så får du sikkert kvalificeret hjælp

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 16-09-07 23:30

den her lille fætter kan klare det for dig

http://www.pcworld.dk/download/48/913

helt og lykke ;)
spørg hvis det er

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 16-09-07 23:36

Du skal have fat i et program som MagicISO, PowerISO eller ISObuster

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-09-07 00:06

dit problem er at skiven er brændt som en data cd, men det var rent faktisk et disk image.

du mounter bare binfilen i alcohol (svarer til at lægge en cd i et cdromdrev) og så er du kørende
en bedre løsning var dog at kopiere binfilen ud på skrivebordet og så brænde en ny skive (brænd image til disk)

til det kan du bruge alcohol, nero eller hvad du nu foretrækker. bare du husker på at brænde image til disk og IKKE brænde en datadisk

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 300 point
Dato : 17-09-07 00:30

Dette program kan åbne filen.
Installer programmet / vælg åben fil/ den begynder at pakke ud.
Hvis du vil gemme indholdet, ''trækker'' du indholdet over i en mappe.
http://www.winiso.com/

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-09-07 08:15

normalt er det cdrwin som håndtere bin filer

www.goldenhawk.com

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-09-07 20:27

Jeg har så store problemer med de programmer som jeg har lastet ned, for at prøve at pakke ud filen. Jeg aner ikke hvad jeg gør. Så kom "Disken" på banen med Winiso, det forstod jeg.Men det kunne ikke pakke ud så store filer med prøve versionen.Da må jeg købe programmet. Hvis ikke en eller anden kan skære det ud i pap.
alimak

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-09-07 20:55

SMID EN PM og programmet/ licens %¤"&&)=) er dit.....
Har skide problemer med kandu PT
Så hvis jeg er væk 5 MIN er det scripts på denne side

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-07 20:55

Citat
Det ved jeg ikke.Jeg kan heller ikke huske hvem jeg har fået den af.

Hvad skal du bruge den til...

Du ved ikke hvad det er...
Du ved ikke hvilket program den stammer fra....
Du ved ikke hvor du har fået den fra.....

Såååå - klip den midt over - så er du sikker på det ikke er noget der inficerer din maskine.....

ALDRIG åbne noget man ikke ved hvad er

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-09-07 21:03

Jeg har haft programmet på min pc men så gik den ned i fredags og jeg kunne ikke starte windows.Kun blå skerm. Kunne ikke komme i fejlsikret tilstand.Så formaterte jeg hardisken og prøver nu og lægge de program jeg har tilbage på pcen.
å jeg ved godt hvad det er.Tollerance data. Jeg bruger det på mit arbejde daglig.Jeg klipper den ikke over.
alimak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-07 21:06

Så er det da bare at lægge programmet ind igen der hører til den

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 17-09-07 22:42

Tak for svaret disken.Og tak til alle der prøvede at hjælpe.
alimak