/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Den bærbare vil ikke tænde
Fra : anetteogjesper
Vist : 537 gange
24 point
Dato : 16-09-07 20:56

Hej

Vores bærbare vil pludselig ikke starte op. Vi har været heldige engang imellem at tage batteriet ud og derfter sætte det i og så er den startet op, men ikke mere, den virker DØD. Vi får lige et kort glimt og så ikke mere og det er om batteri er i eller ej. Strømkablet er i...

Hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 16-09-07 21:30

Har du prøvet om den fungere uden batteri.

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 16-09-07 21:32

Ved nærlæsning kan jeg se at det har i prøvet.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 16-09-07 21:40

Ja, det er prøvet suk..

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 16-09-07 21:40

Hvis den heller ikke vil starte uden batteri, er det ikke kun batteriet der er problemer med, det kunne lyde som om et værkstedsbesøg er nødvendigt.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 16-09-07 21:44

øv...

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 16-09-07 22:01

Har du mulighed for at afprøve en harddisk fra en anden bærbar ?

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 16-09-07 22:03

Nej desværre...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-09-07 22:16

Leverer strømforsyningen spænding, hvis ikke vil batteriet
jo ikke lades og den bærbare heller ikke fungere med
netspænding.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 17-09-07 09:41

Ja, det er jo det jeg er i tvivl om... men hvorfor skulle den lige pludselig ikke tage strøm til sig. Vil undersøge om jeg ikke kan låne et opladet batteri og se om det tænder med det...

Kommentar
Fra : clou

Dato : 17-09-07 09:53

Det kunne jo være strømadapteren, der er noget galt med - prøv om du kan låne en andens strømadapter.

Clou

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-09-07 12:19

Citat
men hvorfor skulle den lige pludselig ikke tage strøm til sig.

Alt kan gå i stykker.

Citat
Det kunne jo være strømadapteren, der er noget galt med - prøv om du kan låne en andens strømadapter.

Lige det jeg siger clou.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 17-09-07 13:24

Tak vil jeg prøve...

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 17-09-07 14:12

Det er en Dell inspiron 9100. Der står den bruger en PA-15 adaptor... kan jeg bruge andre?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-09-07 20:32

Citat
kan jeg bruge andre?

Ja hvis spænding og belastning er det samme.
På din PA-15 må der stå X Volt og X Ampere.

Kommentar
Fra : zhogun

Dato : 18-09-07 09:32

Hej

har haft det samme problem med at den bærbare pludselig ikke ville tænde.
har hjulpet med at tage batteriet ud og så ind, men hænder at det heller ikke hjælper.

og så har jeg tyet til at varme den bærbare hvorefter den faktisk har kunnet tænde igen. det har som regel nemlig været efter køligere temperaturer den ikke har villet tænde - og det har faktisk virket. ved ikke hvorfor, men har hjulpet

Kommentar
Fra : ebbe4u

Dato : 21-09-07 21:42

prøv at spørge under http://laptopworld.dk/forum/
i kategorien "Laptop fabrikanter og modeller" og "Dell"

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 25-09-07 12:21

Må jeg prøve for det virkede desværre ikke med adaptoren... øv

Annuller spørgsmålet
Fra : anetteogjesper

Dato : 06-11-07 11:29

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål