/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Paracetomol + koffein
Fra : joker
Vist : 1704 gange
100 point
Dato : 16-09-07 19:35

Hejsa

Er netop kommet hjem fra en rejse sydpå. Pågrund af aircondition og en rafting tur i 5 grader vand blev jeg selvfølgelig syg. I Amsterdam lufthavn kunne jeg så købe nogle piller som hedder Panadol Plus, de indeholder 500 mg paracetamol og 65 mg koffein. De var særdeles effektive, da de ikke kun tog hovedpinen, men også "kvikkede" en op.

Er der nogel steder i DK hvor man kan købe dem eller lignende?

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 16-09-07 19:38

Uden at vide det, vil jeg gætte på at de er ulovlige i DK pga. okffeinindholdet. F.eks. blev koffeinpiller ulovgjort for få år siden. Det er bare generelt sjovere i Holland!

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 16-09-07 19:39

du kan ikke købe den kombination i DK
Koffein er jeg ikke sikker på fås i håndkøb herhjemme, men tal med din læge. Jeg husker et præparat der heder koffein fenazon.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-09-07 19:48

http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1024/visLStolden.asp?artikelID=6975&mode=p

det er en af dem der ikke kommer over grænserne mere

http://www.nycomed.dk/dk/Menu/Produkter/Produkter/Smerte/Koffein_Fenazon_DAK/ det her er koffein-fenazon og kan fåes i håndkøb i dk

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 16-09-07 19:54

Koffein-fenazon "DAK"
Kan købes i håndkøb..
Der er dog "kun" 50 mg koffein i..
De er muligvis heller ikke så gode som smertestillende som paracetamol!
Men du kan altid spørge på www.netdoktor.dk
Held med det!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-09-07 20:35
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-09-07 20:37

Huskede forkert, Kodipar er med codein og meget effektive. Sorry!

Kommentar
Fra : elli58

Dato : 17-09-07 17:19

'Du kan søge på www. medicin.dk - mener også at du kan søge indholdsstoffet.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 18-09-07 10:13

Det er meget enkelt, hvis koffein ikke er receptpligtigt.
Du kombinerer bare de to pilletyper. Du kan selvfølgelig lige spørge din læge til råds, eller spørge om deres mening på apoteket, men jeg vil ikke sige der er noget at være bekymret for, med mindre du ikke overholder de anbefalede mængder.