/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
Kno3
Fra : Bue89
Vist : 1786 gange
50 point
Dato : 16-09-07 16:50

hvor kan man skaffe Kno3?

Kommentar
Fra : Malfoy

Dato : 16-09-07 18:03
Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 16-09-07 18:12

kan det ikke købes som gødning i byggemarkeder?
kno3 er gødning.
det mener jeg.

//Gizmo

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-09-07 21:27
Kommentar
Fra : kimboje

Dato : 19-09-07 20:24

Pas du lige på med at eksperimentere med KNO3, resultatet er ekstremt ustabilt og temmeligt farligt. Derudover tjekker efterretningstjenesten lige nu alle dine mails...

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 24-09-07 12:00

Kaliumnitrat kan bruges som gødning, men det er alt for dyrt. I praksis bruges kalksalpeter. Og bade kalksalpeter og chilesalpeter, som var tilgængelige i min barndom, sugede fugt fra luften, så det var lige før man skulle ha sit krudt liggende permanent på kakkelovnen!
Kalisalpeteren kunne man købe i dyre domme hos købmanden, men en dag gik han over til at sælge nitritsalt i stedet (til hjemmesprængning af kød), så det var med at pumpe cyklen og køre til byen hvor der heldigvis var en velassorteret materialhandel - som også havde kaliumklorat!
Men nu om stunder skal du være fabrikant af et eller andet og købe i sække eller vognladninger for at få fat i kemikalier. Og oven i det kommer du i PETs søgelys, når du efterlyser sådan noget.
Du kan roligt regne med, at ALT, som hurtigt kan afgive en masse ilt, er indeholdt i én eller anden sprængstofopskrift og derfor på efterretningstjenesternes observationsliste.