/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fejl på dell cd?
Fra : hbent05
Vist : 641 gange
20 point
Dato : 16-09-07 11:25

Jeg har lige formateret min dell computer (trængte til det efter 3 år..) men inden formateringen, brændte jeg dell reintallations cd, således at jeg kunne bruge min orginale xp version. Problemet er bare at nu har jeg formateret computeren, og så virker intallationen ikke. Under installationen melder den at der ikke er en korrekt pladsering(eller noget i den retning) af W70n5MSG.DLL, og at hvis jeg installerer fra en cd er denne muligvis beskadiet - men jeg har jo lige lavet den..:S
jeg få 3 valgmuligheder:
prøv igen.
fortsæt uden.
afbryd installationen.

jeg håber der er nogen der kan hjælpe, så jeg kan få lavet en korrekt installation..?

på forhånd tak.
Hilsen Helle

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-07 11:29

Citat
brændte jeg dell reintallations cd, således at jeg kunne bruge min orginale xp version

Den må du liiige forklare....

Er det en rescueCD du har lavet der har ligget på hardsisken i 3 år - eller hvad ????

Kommentar
Fra : killer10

Dato : 16-09-07 11:41

Har du fået lagt windows ind igen, og kan du komme ind i det?

Kommentar
Fra : hbent05

Dato : 16-09-07 11:43

Ja og nej.. det er en installations cd, som fungerer nødagtig lige som når man sætter en orginal windows cd i. Men ja har ikke fået den lavet tidligere, da jeg ikke har været opmærksom på at det var en nødvendighed..
Mener du da at dette kunne være årsagen til at den ikke virker?:(

Kommentar
Fra : hbent05

Dato : 16-09-07 11:45

Citat
Har du fået lagt windows ind igen, og kan du komme ind i det?

Nej det er når den kopierer installationsfilerne, lige efter formateringen.

Kommentar
Fra : killer10

Dato : 16-09-07 11:46

Der er mulighed for at der er fejl på din brænding. Der er tit problemer med det på grund af at firmaerne er for nærrige til at give en cd/dvd med fra starten af...

Havde du ikke en alm. Windows cd, som du kan lave installationen fra?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-07 11:54

Lav lige en NY rescue CD - eller har du allerede formateret ?????

Den rescue du har på din harddisk bør stadig være der da den ligger på en seperat partition.....

Så trods en formateribg er det ikke sikkert den er væk....

Så først - har du den stadig på harddisken....

Den du har lavet - hvad er der galt med den...
Citat
således at jeg kunne bruge min orginale xp version

Pak den LANGT væk til at begynde med.....

Kommentar
Fra : hbent05

Dato : 16-09-07 11:54

Citat
Havde du ikke en alm. Windows cd, som du kan lave installationen fra?

jo det har jeg, men den er lånt.. altså ikke helt lovlig at bruge:/
Lidt træls når man har en lovlig version som man har betalt for jo..

Har også prøvet at se om man kunne hente en ny på deres hjemmeside - uden held.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-07 11:55

Citat
prøv igen.
fortsæt uden.
afbryd installationen

Vælg bare fortsæt uden....

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-09-07 11:56

Problemet er at Dell reinstallation ikke indeholder Servicepack 2 til XP (for gammel). Installer din originale XP og derefter SP2 hvis den ikke allerede er på XP cd'en...

Kommentar
Fra : killer10

Dato : 16-09-07 11:59

Du kan sagtens bruge den anden cd. Der er stadig en chance for den vil "købe" din cd-key, og hvis den ikke vil kan du skrive den anden, og efterfølgende bruge et program som kan lave din windows nøgle om... meer det er microsoft der lavede det program for at komme piraterne til livs. Man kunne købe et windows online, og få en ny kode med det samme, hvor programmet så ændrede nøglen til en anden... skal se om jeg kan finde et link til det hvis det er aktuelt

Kommentar
Fra : hbent05

Dato : 16-09-07 11:59

Citat
Den rescue du har på din harddisk bør stadig være der da den ligger på en seperat partition.....

Så trods en formateribg er det ikke sikkert den er væk....

Så først - har du den stadig på harddisken....

Den du har lavet - hvad er der galt med den...

Det kan muligvis godt passe med at den ligger på en seperat partion, tror der er 3 eller 4 på harddisken, hvor af jeg bruger de 2, hhv C til Windows og E til dokumenter.

- ja har stadig harddisken.

Kommentar
Fra : killer10

Dato : 16-09-07 12:01

Ellers som refi siger, så tryk fortsæt uden. Skriv ned hvad filen hedder nøjagtig og så søg på den fil på den låne-cd du har, eller google den, og derefter ligge den ind i den mappe hvor den skal være.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-07 12:01

Og hvad var galt med den rescue du havde lavet ????

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-09-07 12:06

- refi, jeg har haft samme problem med Dell i foråret. Man kan ikke bruge rescue cd'en hvis man på et senere tidspunkt har hentet SP2 - og det går jeg ud fra at hbent05 har...

Kommentar
Fra : hbent05

Dato : 16-09-07 12:09

Citat
Og hvad var galt med den rescue du havde lavet ????

- Den stopper i installationen fordi der er en fil den ikke kan finde.

Citat
Skriv ned hvad filen hedder nøjagtig og så søg på den fil på den låne-cd du har, eller google den, og derefter ligge den ind i den mappe hvor den skal være.

- Det kunne jeg selvfølgelig. men er ikke helt sikker på hvordan jeg finder ud af hvilken placering filen skal have.

Kommentar
Fra : killer10

Dato : 16-09-07 12:13

hvis filen hedder W70n5MSG.DLL som du skrev, har jeg set efter lidt søgning på google, at det er din LAN driver... Altså driveren til dit netkort, men vil ikke hænges op på det, men hvis det er virker dit windows stadig optimalt efter du har trykket videre i installationen.

Så er det bare et spørgsmål om at få lagt dine drivere ind efterfølgende.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-07 12:13

At den stopper pga. den fil skal du ikke tage dig af - bare fortsæt....

Den fil der mangler er til noget wireless halløj - det kan laves senere....

Kommentar
Fra : hbent05

Dato : 16-09-07 12:13

Citat
- refi, jeg har haft samme problem med Dell i foråret. Man kan ikke bruge rescue cd'en hvis man på et senere tidspunkt har hentet SP2 - og det går jeg ud fra at hbent05 har...

muligvis, jeg husker jeg ikke, men har dog haft computeren et stykke tid, så det er da muligt. Hvad gjorde du så? - brugte en anden version?

Kommentar
Fra : killer10

Dato : 16-09-07 12:15

hbent05 find et program på nettet der er lavet til at "forbinde" en servicepack med en windows cd. Kender en der bandt dem sammen, derefter kørte det bare... men kan selfølgelig ikke huske hvor han fik programmet fra

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-07 12:20

Citat
refi, jeg har haft samme problem med Dell i foråret. Man kan ikke bruge rescue cd'en hvis man på et senere tidspunkt har hentet SP2

At SP2 er installeret senere kan ikke have noget at gøre med en NYinstallation....

SP2 skal på igen, men det kan gøres bagefter....

Den eneste grund til "originalen" er så vigtig er fordi ALLE dine motherboard drivere osv. til netop din komputer ligger der....

Det gør de ikke på en anden Windows - men det kan til nød gøres alligevel

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-09-07 12:23

- den blev leveret med en XP home fra Dell (feb. 04), så jeg installerede en XP Pro incl. SP2 - så virkede det. Rescue cd'en smed jeg langt væk...

Kommentar
Fra : killer10

Dato : 16-09-07 12:24

Refi er det noget dell gør med inegreret driver inst. i en windows inst.? Ved da at næsten alle andre har en seperat skive der fulgte med til deres bundkort, med de drivere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-07 12:25

Jamen det er da fint hvis spørgeren har en sådan (utility CD) - det har der bare ikke været tale om....

Kommentar
Fra : killer10

Dato : 16-09-07 12:28

Citat: Den eneste grund til "originalen" er så vigtig er fordi ALLE dine motherboard drivere osv. til netop din komputer ligger der....

Der skrev du hun skulle bruge lige den cd... Det passer nu ikke helt, kun hvis som du siger at de drivere ligger på. For hvis ikke er en windows cd en windows cd, og så kan du bruge ALLE cd´er

Accepteret svar
Fra : killer10

Modtaget 20 point
Dato : 16-09-07 12:33

hbent05 Sæt windows inst. i gang igen. Når fejlen kommer op, trykker du videre uden at installere den fil. Også hvis der kommer flere syop undervejs trykker du videre. Skriv ned hvad de manglede filer hedder.

Nåh installationen er færdig, og du skal til at ligge de forskellige drivere ind, vil jeg skyde på at de filer du manglede til din windows inst. ligger inde på det drev hvorfra du lavede din recue-cd.
Så dit windows er "korrekt" sat op selvom de filer ikke blev lagt ind, det er næsten 100% sikkert driverfiler til lydkort, grafikkort, etc.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-07 12:53

"killer10"

Jeg tror du misforstår det jeg skriver.....

Citat
Refi er det noget dell gør med inegreret driver inst. i en windows inst.?

Det er noget ALLE gør hvis vi taler "rescueCD" ikke WinCD....

Citat
Det passer nu ikke helt, kun hvis som du siger at de drivere ligger på. For hvis ikke er en windows cd en windows cd, og så kan du bruge ALLE cd´er

Så er det jo IKKE en "rescueCd" men en WinCD.....

En RESCUECD sætter maskinen tilbage som den var da den blev købt....
Og ikke bare installerer Windows....

At nogen så lægger disse ting hver for sig (XP + Utility + programmer) er en anden historie....

Kommentar
Fra : hbent05

Dato : 16-09-07 14:48

Jeg har nu installeret windows uden W70N5MSG.DLL og E100BMSG.DLL, indtilvidere har jeg ikke stødt på de store problemer. Jeg har lavet en søgning på computeren, og de ligger begge 2 inde i system32 så ved ikke om jeg bare skal lade være med at bekymre mig mere om det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-07 14:56

Lad dem være - sålænge de ikke giver bekymringer.....

Godkendelse af svar
Fra : hbent05

Dato : 24-09-07 20:55

Tak for svaret killer10.
Min computer har kørt uden problemer efter installationen.