/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
matematik på computeren
Fra : no-name01
Vist : 463 gange
50 point
Dato : 15-09-07 20:24

jeg skal lave en aflevering og vil gerne prøve at lave den på computeren
det er matematik der omhandler uligher, numeriske værdiger, 2. gradsligninger osv.
jeg ved bare ikke hvordan jeg skal skrive det ind i fx excel (jeg kan ikke finde alle de "unomale" tegn der bruges i matematik). mener det er en 2000 office pack jeg har. en der ved hvor alle disse tegn ligger eller kender et andet program der er godt at skrive matematik i ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-09-07 20:54
Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 15-09-07 21:09

Er ikke nogen ørn til matematik - så hvad er det for nogle tegn, som du skal bruge...?

Har prøvet at søge i "Hjælp" i Excel...? Jeg har selv en ældre udgave, så jeg kan ikke søge for dig.

Det har jeg tit haft fornøjelse af i forbindelse med lange formler!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-09-07 22:00

Ja, som refi skriver: Microsoft Equation, men mange foretrækker Mathtype, den bruges i alle dokumenter, excel, Word mm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : no-name01

Dato : 16-09-07 09:27

jeg har ingen af de programmer i mit excel
det er nok fordi det er en 2000 model jeg har

der skulle vel ikke være en der har et link til microsofts hjemmeside - der hvor man kan downloade den nye version til nogle hundrede kroner hvis man har en ældre model ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-07 09:44
Kommentar
Fra : elli58

Dato : 17-09-07 17:13

Hej

Der er måske hjælp at hente på vedhæftede link, du kan hente Excel 2000 - lær det selv ( e-bog) til 12, - kr

http://www.libris.dk/it_litteratur/regneark/?tx_commerce_pi1[page]=3&cHash=8a2e6a6dfd#c52