/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
genstart Fejlfinding
Fra : woller
Vist : 402 gange
500 point
Dato : 14-09-07 13:29

min pc genstarter pludselig.. den kan køre et døgn eller mere.. men så genstarter den pludselig..
mit grafik kort og en ram klods er lige skiftet (ca 1 måned siden)..
før de "brændte af" , havde jeg også problemet.. det var bare meget sjældent...
så mine ram er i orden ,jeg har også lige prøvet med en "ram tester"..
er der nogen som har en ide til hvad og hvordan, jeg skal gribe problemet an..
jeg spekulerede på om det måske kunne være strømforsyningen?? men hvordan tjekker man dette??
PS: jeg har fjernet krydset i genstart automatisk, ved systemfejl, men den starter helt op igen, som intet var hændt.... (altså ingen blå skærm)...

Kommentar
Fra : woller

Dato : 14-09-07 13:32

glemte lige og fortælle at min pc er en Compaq 1.3 giga med 640 mb ram..

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 260 point
Dato : 14-09-07 13:38

Det ka´ ske hvis din processer bliver for varm,hvis der f.eks er for meget støv på cpu køleren.prøv at rense den med en tandbørste,vatping,støvsuger uden metal (ellers ødelægger dun den).Men du kan oose prøve at kigge i din logbog kontrol panel>>administrator om der er fejl på det tidspunkt den genstartet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-07 15:49

Citat
mit grafik kort og en ram klods er lige skiftet (ca 1 måned siden)..
før de "brændte af" , havde jeg også problemet.. det var bare meget sjældent...

Hvordan bærer du dig ad med at "brænde" dine RAM af.... ?????

Det er nok det samme der er sket igen...

Og hvordan kommer du frem til 640 mb ram ????

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 14-09-07 16:09

Sikkert dine RAM der har dårlig connection - hiv dem ud ind af soklen, denne gymnastik hjælper.

Hvad siger din CPU temperatur - måske den redder sig selv og lukker af for høje temperaturer.

Giv de andre kort i slottene samme tur - og du kører igen på de grønne sedle

Per

Godkendelse af svar
Fra : woller

Dato : 25-10-07 13:18

Tak for svaret xou.
tror det var det som var tætest på??
jeg prøvede med en ny strømforsyning, og det fik da min pc til og leve noget længere..
inden den genstartede igen ca. 20 timer.. så tror at det er mit bundkort at problemet ligger, men et nyt koster ca 1500 kr. så valgte og købe ny pc..
men mange tak for hjælpen alle sammen.. kan desværre kun vælge et "vinder" svar..
PS: hvordan jeg "brænder" mine ram af??? ved det ikke ??? holder de da evigt??
RAMklodser : 256+256+128= 640