/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Extra ram i Compaq
Fra : dr_scooter
Vist : 538 gange
50 point
Dato : 02-02-03 02:58

Hej...

Jeg er ved at sætte min gamle compaq puter op til at køre som server.(Windows 2000 server)

men da det er lidt trængt med kun 128mb ram, havde jeg tænkt mig at smide nogle flere i den.
men... jeg ved at compaq er lidt specielle hvad angår opgradering osv. så det lykkedes mig at skaffe 128 mb ram mere, fra en 100% indentisk model. men om så lortet ikke virker NEEEEJ... din siger wrong memory size???
Og det kan jeg sku ikke forstå... der stå på papiret at den kan tage 384 MB!!!

http://www.compaq.dk/Derhjemme/produktkatalog/classics/5726.asp

hvis der er nogle der har en forklaring, så ville jeg være glad

mvh dr_scooter

ps. hvilket bundkort er det... jeg har prøvet med samtlige programmer, men de siger at der er et compaq, uden model nr.
og jeg tro sgu ikke helt at det er deres eget bundkort!!!

Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 60 point
Dato : 02-02-03 03:07

Har du prøvet at bytte rundt på RAM-blokkene, så du satte den fra den anden compaq først og din egen som nr. 2???

Hvis ovennævnte ikke dur heller, så prøv kun at have den ram-blok i fra den anden identiske maskine... så er der definitivt noget galt med ram'en...

Og der er vist ret lang garanti på compaq ram -- så DER skulle du kunne få succes med hensyn til ombytning.

Nu ved jeg godt nok ikke hvem der har produceret compaq's bundkort, men du kan jo altid smide en mail efter deres support og høre dem ad hvis der ikke er andre iblandt os der ved netop det sidste...

Held og lykke med skifteriet

Fortsat god weekend

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-02-03 10:28

Nogle compaq kræver "dobbelsidet" ram når det er 128. Altså på begge sider af klodsen. En kolega har lige prøvet det samme.
Emesen.

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 02-02-03 11:36

Det er ikke sikkert Kingstons Ram virker i Compaq maskiner idet Compaq gerne vil have folk til at købe "originale" Compaq Ram blokke

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 02-02-03 14:51

Det virkede desværre ikke med dit forslag Henrik...

er der nogen der har en anden forklaring!!!

Vh dr_scooter

ps. er det muligt at flashe bios'en.... og hvor kan man finde en ny bios!!!

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 02-02-03 22:16

dr_scooter

Det vil sige, at nu virker hverken dine egne (gamle) ram og/eller de nye???

Så har jeg dårlige nyheder...... Du bliver meget skuffet.................... så er du på den....!

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 02-02-03 22:18

dr_scooter

HVOR tror du lige selv du finder nye compaq BIOS????

Jeg gider ikke spilde mere tid på dette spørgsmål -- det kører cirkulært nu...

Vh. og undskyld forstyrrelsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : datamax

Dato : 03-02-03 23:19

Jeg ved ikke hvad du kender til compaq men jeg kan kun sige at ca.95 af mine gamle arbejds koleger på lindøværftet
har købt kingston`s ram til deres maskiner ,og det er muligt at der er flere der har købt (kan ikke udelukkes).
Fordelen ved kingston ram er at de køre rigtig stabilt på en compaq hvorimod mange andre ramtyper var stået af.

Godkendelse af svar
Fra : dr_scooter

Dato : 18-02-03 12:02

Tak for svaret h_blunck.