/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
hvad har jeg gjort forkert
Fra : sugarpop
Vist : 260 gange
70 point
Dato : 13-09-07 20:29

Jeg sad lige os flyttede lidt rundt i den menu der er en der har lavet til mig den kan ses på www.minimule.dk.

Men efter jeg har gjort dette virker den anden rullemenu (ved medlemsinfo) ikke mere, da andre virker ok, er jeg måske kommet til at slette noget???

Koden se sådan ud.

<script type="text/javascript" language="JavaScript1.2">
BuildLayer('h','','','','250','250','','','','5','0','1px Solid #000000','1px Solid #000000','1px Solid #000000','1px Solid #000000','center','#FFFFFF','images/blacktile.gif','1','1','','Filter:none(Duration=0.5)','','#C0C0C0','3','Default','Pointer','','100','0','#FFFFFF')
SwapDiv('wme3','','Forside','images/blank.gif','images/blank.gif','0','0','images/blank.gif','images/blank.gif','0','0','auto','auto','Arial','Arial','8pt','8pt','normal','normal','#FFFFFF','#FFFFFF','normal','normal','none','none','transparent','transparent','images/blank.gif','images/blackover.gif','1','1','1','1','1px None #FFFFFF','1px None #FFFFFF','1px None #FFFFFF','1px None #FFFFFF','1px None #3A4057','1px None #3A4057','1px None #3A4057','1px None #3A4057','middle','left','sider/forsiden.htm','Gå til forsiden','Forsiden','indhold','','','0','images/blank.gif','images/blank.gif','auto','auto','0','0','0')
SwapDiv('wme1','wme3','Medlemsinfo',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'','','','_self',_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
FreeLayer('wme7','','5','v','0','0','2','1','1px None #000000','1px None #000000','1px None #000000','1px None #000000','#FFFFFF','','1','1','','Filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.Wipe(GradientSize=1.0,wipeStyle=1,motion=forward,enabled=0,Duration=0.5)','','#C0C0C0','3','100')
SwapDiv('wme6','wme3','Medlemsstatus',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'#000000',_,_,_,_,'#000000','#C2C2C2',_,'images/blank.gif',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/medlemsstatus.htm','Medlemsstatus','Medlemsstatus',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
SwapDiv('wme8','wme6','Priser',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/priser.htm','Priser','Priser',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
SwapDiv('wme58','wme51','Tilmeld',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/tilmeld.htm','Tilmeld','Tilmeld',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
SwapDiv('wme9','wme6','Distrikterne',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/distrikterne.htm','Distrikterne','Distrikterne',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
SwapDiv('wme66','wme6','Debat',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/debat.htm','Debat','debat',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
SwapDiv('wme10','wme6','Beklædning',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/bekladning.htm','Beklædning','Beklædning',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
SwapDiv('wme20','wme6','Medlemsblad',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/m_blad.htm','Medlemsblad','Medlemsblad',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
SwapDiv('wme21','wme6','Kalender',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/kalender.htm','Kalender','Kalender',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
SwapDiv('wme22','wme6','Vedtægter',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/vedtagter.htm','Vedtægter','Vedtægter',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
SwapDiv('wme47','wme6','Bestyrelsen',_,_,_,_,_,_,_,_,_,'123',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/bestyrelsen.htm','Bestyrelsen','Bestyrelsen',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
SwapDiv('wme49','wme6','Bestyrelsesopgaver',_,_,_,_,_,_,_,_,_,'123',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/bestyrelsesopgaver.htm','Bestyrelsespgaver','Bestyrelsespgaver',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
InitDiv();
SwapDiv('wme4','wme1','Arrangementer',_,_,_,_,_,_,'7','7',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
FreeLayer('wme25','wme7',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_)
SwapDiv

osv. Kan du evt. se hvad eller om jeg er kommet til at slette noget oppe i starten??? for som sagt virker de andre endnu. HAr siddet og leget lidt med det, men kan ikke hitte ud af hvad jeg er kommet til at rette/eller slette.

Kommentar
Fra : sugarpop

Dato : 13-09-07 20:30

det var nok ikke så nemt at se hele koden, så prøver lige på denne måde.

Kode
<script type="text/javascript" language="JavaScript1.2">
BuildLayer('h','','','','250','250','','','','5','0','1px Solid #000000','1px Solid #000000','1px Solid #000000','1px Solid #000000','center','#FFFFFF','images/blacktile.gif','1','1','','Filter:none(Duration=0.5)','','#C0C0C0','3','Default','Pointer','','100','0','#FFFFFF')
SwapDiv('wme3','','Forside','images/blank.gif','images/blank.gif','0','0','images/blank.gif','images/blank.gif','0','0','auto','auto','Arial','Arial','8pt','8pt','normal','normal','#FFFFFF','#FFFFFF','normal','normal','none','none','transparent','transparent','images/blank.gif','images/blackover.gif','1','1','1','1','1px None #FFFFFF','1px None #FFFFFF','1px None #FFFFFF','1px None #FFFFFF','1px None #3A4057','1px None #3A4057','1px None #3A4057','1px None #3A4057','middle','left','sider/forsiden.htm','Gå til forsiden','Forsiden','indhold','','','0','images/blank.gif','images/blank.gif','auto','auto','0','0','0')
SwapDiv('wme1','wme3','Medlemsinfo',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'','','','_self',_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
FreeLayer('wme7','','5','v','0','0','2','1','1px None #000000','1px None #000000','1px None #000000','1px None #000000','#FFFFFF','','1','1','','Filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.Wipe(GradientSize=1.0,wipeStyle=1,motion=forward,enabled=0,Duration=0.5)','','#C0C0C0','3','100')
SwapDiv('wme6','wme3','Medlemsstatus',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'#000000',_,_,_,_,'#000000','#C2C2C2',_,'images/blank.gif',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/medlemsstatus.htm','Medlemsstatus','Medlemsstatus',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
SwapDiv('wme8','wme6','Priser',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/priser.htm','Priser','Priser',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
SwapDiv('wme58','wme51','Tilmeld',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/tilmeld.htm','Tilmeld','Tilmeld',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
SwapDiv('wme9','wme6','Distrikterne',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/distrikterne.htm','Distrikterne','Distrikterne',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
SwapDiv('wme66','wme6','Debat',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/debat.htm','Debat','debat',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
SwapDiv('wme10','wme6','Beklædning',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/bekladning.htm','Beklædning','Beklædning',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
SwapDiv('wme20','wme6','Medlemsblad',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/m_blad.htm','Medlemsblad','Medlemsblad',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
SwapDiv('wme21','wme6','Kalender',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/kalender.htm','Kalender','Kalender',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
SwapDiv('wme22','wme6','Vedtægter',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/vedtagter.htm','Vedtægter','Vedtægter',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
SwapDiv('wme47','wme6','Bestyrelsen',_,_,_,_,_,_,_,_,_,'123',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/bestyrelsen.htm','Bestyrelsen','Bestyrelsen',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
SwapDiv('wme49','wme6','Bestyrelsesopgaver',_,_,_,_,_,_,_,_,_,'123',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/bestyrelsesopgaver.htm','Bestyrelsespgaver','Bestyrelsespgaver',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
InitDiv();
SwapDiv('wme4','wme1','Arrangementer',_,_,_,_,_,_,'7','7',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
FreeLayer('wme25','wme7',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_)
SwapDiv('wme24','wme6','Kommende',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/kommende.htm','Kommende','Kommende',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
SwapDiv('wme66','wme6','Fællestræning',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/fellestrening.htm','Fællestræning','Fællestræning',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
SwapDiv('wme26','wme6','Afholdte',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/afholdte.htm','Afholdte','Afholdte',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
SwapDiv('wme27','wme6','Faste',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/faste.htm','Faste','Faste',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
SwapDiv('wme28','wme6','Regler',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/regler.htm','Regler','Regler',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
SwapDiv('wme29','wme6','Opgaveliste',_,_,_,_,_,_,_,_,_,'112',_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,'sider/opgaveliste.htm','Opgaveliste','Opgaveliste',_,_,_,'0',_,_,_,_,_,_,_)
InitDiv();

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-09-07 21:51

www.minimule.dk.

HVAD KØRER du på den side:::::::::
For mig ser det ud som du kører en eller anden form for ''butik''
Uden DATABASE/r

Hvis det er din side, skal du have ADGANG til siden via direkte FTP
eller andet program
Ellers kan DU IKKE bare lave noget, OG håbe på det ligger som det skal.

Der findes mange GRATIS ftp programmer......................

Ellers prøv at skriv ftp://www.minimule.dk./
så kommer du direkte ind på din side ____ MEN """"
MEN ALLE_KRÆVER AT DU HAR ADGANG TIL SIDEN
Login + password

Og bruger du SCRIPTS = database/ mysgl

Du skal IKKE forvente at kunne hente et script fra nettet
UDEN AT LAVE NOGET SELV.

OG SLET IKKE JAVA, da du selv skal tilpasse det.

Dit eget JAVA ???

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-09-07 21:53

Eller også har du IKKE fået tilføjet din webshop.
Kan ikke huske om web 10 sælger den OGSÅ

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-09-07 21:54

De har IKKE WEBSHOP.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-09-07 22:07
Kommentar
Fra : sugarpop

Dato : 13-09-07 22:20

det er ikke en webshop, men en side for en forening, hvor der er mange forskellige oplysninger til medlemmer og evt. nye medlemmer.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-09-07 22:21

BTW__

Hvis du vil køre scripts og andet, skulle du nok vælge en Linux server
OG så lige
_,_,_,_,_,_,_)
Sikker på du skriver på DANSK

Eller´s find en server = der kan Andre sprog-

Kommentar
Fra : sugarpop

Dato : 13-09-07 22:22

det er forresten lavet til vores side.

Det er en af medlemmerne der har lavet det til os, men hun har ikke tid forløbig til at hjælpe. Men har fundet ud af hvad jeg har gjort forkert/galt.

Jeg havde flyttet en undermenu (tilmeld) under kontket os, over til den med medlemsinfo, da jeg så flyttede den tilbage virkede den igen.

Så den får bare lov at blive der under.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-09-07 08:22

sugarpop -> Den kode du viser os er jo kun klientkildekoden med javascriptkaldene til det menusystem du bruger. Hvad med at vise os selve javascriptmodulet med implementationen af funktionerne:

BuildLayer, SwapDiv, InitDiv, FreeLayer

??? ...ellers kan det sgu bli' svært at gætte hvad disse funktioner i 'virkeligheden' laver

Din menukode ligger altså her: http://www.minimule.dk/menu.js

Mit gæt er nu; at du ikke har rettet stierne til de elementer du refererer. Du kan kun 'flytte' funktionens kald mellem forskellige (X-)HTML dokumenter hvis du benytter rodrelativ eller absolut adressering. Som jeg ser det benytter du biblioteksrelative referencer.

Læs om forskellen på adresseringsmetoderne her:

http://www.communitymx.com/content/article.cfm?cid=230AD

Bortset fra dét, så virker menuen da fint hos mig !

..men javascriptmenuer er nu derudover også noget bøvlet noget at rette i, hvis man ikke selv har skrevet dem. Der er nemlig forskel på hvorledes de forskellige browsere (IE, Safari, Firefox, Opera osv.) renderer koden, hvorfor man må lave mange krumspring i form af browsersniffing eller DOM object forespørgelser til udmaskning af browserspecifik kode for at få skidtet til at rendere ens i alle browsere. Især når man som dig sætter browseren i quirksmode.
Hvorfor har du ikke valgt en !DOCTYPE ? ( http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/ )

Kig du hellere fremover på de mange CSS menuer der findes derude. En større samling findes hér:

http://www.cssplay.co.uk/menus/

</MOLOKYLE>