/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
tartar sauce
Fra : myes
Vist : 2108 gange
100 point
Dato : 13-09-07 19:42

Nu brugte jeg for noget tid siden penge på en masse opskrifter fra McD og egentlig kun for at få opskriften på den sauce de bruger i deres filet o fish burger.. Det eneste der stod var det var en tartar sauce.. Men hvordan laver man den? Eller er der nogle der ved hvor man evt. kan købe den såkaldte tartar sauce.??

Kommentar
Fra : Papadelle

Dato : 13-09-07 19:44

http://www.sol.dk/opskrifter/samlingen/p0040517.html

Men jeg tror der er mange udgaver

Kommentar
Fra : Papadelle

Dato : 13-09-07 19:46

En mere moderat udgave.

Tatarsauce 1½ dl mayonnaise ½ dl creme fraiche 9% salt peber 1 spsk kappers 1 hakket, hårdkogt æg 1 spsk hakket purløg lidt citronsaft
Bland mayonnaisen og creme fraiche og rør de øvrige ingredienser i. Smag til med salt, peber og citronsaft. Server til grillstegt kød, fisk og skaldyr eller friturestegte retter.

Kommentar
Fra : Papadelle

Dato : 13-09-07 20:04

Øhhh - Det er IKKE 9 % salt men Creme Fraice

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-09-07 22:20

Jeps
Der er nok at vælge imm.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Tatarsauce&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
Husk Google er din ven