/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Re: Hvor er alle mine filer v/ FranksP
Fra : JanneP
Vist : 512 gange
500 point
Dato : 02-02-03 00:41

Har du (FranksP) eller andre nogen ide om, hvorvidt det program der omtales i http://www.kandu.dk/dk/tip/3002 også virker efter en sletning af partitionering samt på ny oprettet partitionering??

JanneP

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 02-02-03 00:55

File Recovery fra PC Inspector har sendt en ny version af freeware programmet på gaden som kan hjælpe med at rekonstruere de tabte data
File Recovery:
* Kan gendanne alle typer filer med original tidsangivelse og dato
* Understøtter FAT 12/16/32 og NTFS filsystemer
* på fat-systemer finder programmet selv partioner automatisk (også selvom bootsector er slettet eller beskadiget)
* File Recovery er nem at bruge, og scanner selv dit drev, og filer der kan gendannes (dem som ikke er blevet overskrevet af nye data) vil blive tilgængelig i en mappe, som man kender det med "papirkurven" i windows
* Data fra disken kan gendannes til et drev på netværket...

File Recovery er dermed et proffesionelt værktøj som freeware
http://www.fsguard.com/file_recovery/dk/welcome.htm

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 02-02-03 00:56

Og så er hjemmesiden også oversat til dansk

Kommentar
Fra : technet

Dato : 02-02-03 01:05

jeg prøvede progget bare for sjov og den kunne ikke gendanne en disse på den maskine jeg lavede for en time siden

men det kommer jo også an på hvordan man behandler en disk der skal have ny installation
FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 02-02-03 05:49

Til JanneP

Ja, jeg har prøvet det på et "Compact Flash - card" som jo i den forbindelse kan betragtes som en harddisk.
Jeg havde set alle mine digitale billeder fra juleaften, af begge mine kære børnebørn på PC'en via min Card-Reader.
Her sker ulykken. Jeg glemmer at gemme billederne. Jeg formaterer kortet, endda både på computeren og i kameraet. Da jeg så skal vise min kone billederne på computeren, er der jo ikke nogen. Jeg prøver ovennævnte program, og får tilsyneladende "genskabt" billederne. Måske mangler der et par stykker, men langt de fleste reddede jeg. Så jeg slap for "at få skåret ørerne af" som min kone truede med.
Jeg har ikke prøvet efter en partionering, men JanneP prøv det selv. Det er meget let at bruge, og du kan jo hurtigt se, om de filer du mangler/eller har slette bliver gendannet.
God fornøjelse og held og lykke.

Franksp

Kommentar
Fra : rsnilsen

Dato : 02-02-03 06:39

gd
Programmet kan udmerket bruges, det finder dine filer også etter partionering og formatering. Problemet at filene ligger i såkalte clusters etter at de er gendannet, så man må åpne hver cluster for å se hva de indeholder, og navngi de påny. Påse at du ikke skriver til disken før du bruger programmet.
mvh
Nilsen

Kommentar
Fra : xou

Dato : 02-02-03 08:20

Hej !
Her koster det en bondegård : www.ibas.dk
Men måske bruger de det omtalte program,som jeg hørte en
kun kunne få til at virke ved at fjerne partionen,før det
gendannet data:
http://www.kandu.dk/dk/spg/10690
"Jeg måtte ta sjansen på en annen løsning nemlig å kjøre fdisk også på dette drev, deretter formatere, og så kunne pcinspector finne de savnede filer."
Det er det eneste program jeg selv har fået til at virke.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 02-02-03 10:22

Hej Janne,

har også kun haft positive erfaringer med "PC Inspector File Recovery", der var også engang et andet godt recovery værktøj på Webattak's liste hvor man nu også ka' finde "PC Inspector File Recovery"... men det er desværre blevet fjernet idet det andet program gik hen og blev kommercielt... -->
http://www.webattack.com/freeware/system/fwdatarecovery.shtml

samt deres shareware kategori for samme utilities... -->
http://www.webattack.com/shareware/system/swdatarecovery.shtml

men jeg vil nok sige at "PC Inspector File Recovery" er et af de bedste gratis data recovery programmer der findes i øjeblikket... hvis du er villig til at betale ka' du få en hel del programmer, som har nogle extra features som f.eks. "PC Inspector File Recovery" ikke har... men i de fleste tilfælde ka' "PC Inspector File Recovery" redde dine slette data selvom harddisken er blevet formatteret...

men hvis du f.eks. vil redde data fra win98 og disse data du ska' redde ligger på en NTFS partition, er der behov for et lille extra værktøj så win98 ka' læse NTFS partitionen... linket til dette værktøj ka' du bl.a. finde i det indlæg som Xou har linket til...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 06-02-03 21:25

Aha....
Jeg har i hvert fald nu prøvet at køre PC Inspector File Recovery på min egen PC'er - men jeg fandt nu ikke filerne (Et projekt på godt 110 A4 sider - vrææælll!)

Så er spørgsmålet jo bare, hvilket computer jeg lagde den forbaskede fil på... *GG*!

Videre med næste PC'er!

JanneP

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 500 point
Dato : 06-02-03 22:18

JanneP....siden du skriver :
Så er spørgsmålet jo bare, hvilket computer jeg lagde den forbaskede fil på... *GG*!

så kommer jeg til at spekulere på hvor gammelt dette dokument er !!!
Du skal tænke på at bare det at kigge på en hjemmeside får computeren til at gemme noget på harddisken, og hvis det er meget gammelt og computeren har været brugt så er chancen for at finde det minimalt !!

Har computeren kørt defragmentering også, så mindskes chancerne meget yderligere......desværre
Bare for at putte mere salt i såret, så tyder det på at det er en stor fil, så chancen for at der ikke er overskrevet noget overhovedet er også minimal

.......desværre

Godkendelse af svar
Fra : JanneP

Dato : 17-02-03 22:07

Okay uffe - det var lige det jeg mente med mit spørgsmål!

Så jeg anser hermed den fil (øh de - for det var en hel mappefuld) for værende tabt!

Nå, pyt. Af skade bliver man klog, ikke sandt!

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 17-02-03 22:18

Det er meeeget sandt....tak for pointene,
Men nu har du jo så også fået lidt erfaring med File Recovery

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 17-02-03 23:49

Velbekomme!

JanneP