/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Forslag til klassisk
Fra : heyckendorff
Vist : 579 gange
100 point
Dato : 13-09-07 14:50

Er på vej ind i det klassiske og mangler nogle gode råd til hvad jeg skal købe af CD´er.

Det jeg søger er noget ikke alt for letbenet klassisk. Det Vivaldi og Mozart jeg kender lyder da meget venligt nok, men er også lidt for pænt og "Søstrene Grene" agtigt.
Den åbenlyse harmon er ikke altid den smukkeste.

Nej jeg er mere ude efter noget med der kan karakteriseres som:

Dystert
Melankolsk
Knugende
Dramatisk
Og frem for alt med kant og bid.

Gerne orkester værker men lige så gerne kammermusik med f.eks. Chello, violin og Piano.

Musik for enkeltinstrumenter har også stor interesse.

Mvh.

Werner

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-09-07 15:27

Edward Grieg??? Hvis linket virker, så kan du hører lidt af hans værker her

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/call?htmltemplate=./artist/viewartist.htm&artistid=2368969

Ellers kan du skrive hans navn i søgefeltet og der kommer noget frem.

Og igen hvis linket virker, så skulle dette være en vej til klassisk

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/call?htmltemplate=./lm/genre_search2.htm&lmtype=album&limit=Klassisk&type=new

du kan også hos TDC søge på klassisk i stedet for et kunstnernavn, og på den måde lytte dig frem

Kommentar
Fra : akle

Dato : 13-09-07 16:02

Dystert, melankolsk, tungt og uhyrligt; Wagner.
Muntert, voldsomt, prangende og mystisk; Edv. Grieg.
Perlende, let, svært og harmonisk kunstværk; Fr. Chopin.
Mystisk, moderne, dis-/harmonisk herligt; Debussy
Let, elegant, anderledes og dejligt; Carl Nielsen
Prangende, harmonisk, temperamentsfuldt og dejligt; Tchaikovsky
... og meget mere!
MVH Akle

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-09-07 16:39

Gustav Mahler

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 13-09-07 18:32

Wagner har al det du efterspørger. Kan sagtens tåle at stå alene, altså hvor man kun har lytte oplevelsen.

VH

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-09-07 22:00

ftp://194.44.214.3/pub/music/Classic
ftp://194.44.214.3/pub

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-09-07 22:01

Kopier adressen og klik OK

Kommentar
Fra : sfey

Dato : 20-09-07 21:48

"Arnold Schoenberg" og "Sunleif Rasmusen"og "Giuseppe Verdi" hvis du kan lide opra
sfey.