/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
ekstra ram
Fra : manollo
Vist : 399 gange
80 point
Dato : 01-02-03 21:07

Jeg har lige indstalleret ekstra ram på min pc, 128mb, hver gang jeg starter min pc op strater den med at køre nogle tal i øverste venstre hjørne, det stopper ved ca.133 mb, derefter får jeg en meddelse der siger error, og efter det kommer der 2 blå skilte op hvor det er F1 BOOT og det andet set up, hvordan slipper jeg for det, jeg har en compaq 5240 pc.
Venlig hilsen Frank

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 01-02-03 21:28

Pil de ekstra ram ud - det lyder som om der er defekte, eller også passer de ikke til maskinen

Mvh

Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 90 point
Dato : 01-02-03 22:08

Hej Manollo

Kanjegiks konklusion lyder ganske rigtig, især da Compaq kan være ganske specielle med hensyn til hvilke RAM-klodser man kan købe til den...

På Compaqs side for support på denne maskine ( http://www.compaq.dk/Derhjemme/produktkatalog/classics/5240.asp ) er der følgende oplysninger om Hukommelse:

Hukommelse:
Standard:
64 MB
Maksimalt:
384 MB
Hastighed:
100 MHz CL3
Hukommelsestype:
168 bens SyncDRAM
DIMM type:
Guldkontakter
Antal slots:
3 stk. (total)
1 stk. (optaget ved levering)
2 stk. (ledige ved levering)

Så jeg vil nok påstå at du skal have fat på speciel hukommelse med guldkontakter -- håber linket kunne bruges i din videre færd...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 01-02-03 22:08

Hej Frank

Tror nok der er noget med at Compaq kun kan køre med original Compaq-ram, desværre

Jeg er dog ikke helt sikker

mvh srhansen

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 01-02-03 22:14

Hej Manollo

Kiggede iøvrigt lidt videre på den link jeg sendte til dig før, og der står også nederst at tilbehøret er:

308874-001 16 MB SyncDRAM 100MHz CL3
308875-001 32 MB SyncDRAM 100MHz CL3
308877-001 64 MB SyncDRAM 100MHz CL3
308878-001 128 MB SyncDRAM 100MHz CL3

Det første tal er bestillingsnr. hos Compaq

De har ikke prisen online, men du kan garanteret få det at vide hos en forhandler og/eller Compaq selv her på mandag...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 02-02-03 03:07

har samme problem med min compaq
http://www.compaq.dk/Derhjemme/produktkatalog/classics/5726.asp

har lånt 128 mb ram af en ven med samme compaq model som mig. og det virker heller ikke

Mvh. dr_scooter

ps. der er siemens ramblokke

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 02-02-03 03:12

Netop en af velsignelserne ved at købe mærkevare...

Mvh

Henrik, Slagelse

Godkendelse af svar
Fra : manollo

Dato : 02-02-03 12:30

Tak for svaret h_blunck.