/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
indmurings dåser???
Fra : return
Vist : 952 gange
100 point
Dato : 12-09-07 10:25

vil lige høre om indmuringsdåser også skal skrues fast eller om de bliver der når man har muret dem fast

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 12-09-07 10:52

De skulle gerne blive der !!!!

MVH

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 12-09-07 11:06

Det holder fint at de er muret fast.
Men jeg har til tider brugt søm eller skruer for holde dem lidt på plads mens jeg murede efter.
Og ja, det kan lade sig gøre at slå et søm i det meste murværk, for at slippe for at bore hul til plug og skrue

- Anden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-07 11:32

Citat
De skulle gerne blive der !!!!

Ellers får du lærlingen til at holde dem på plads til det er tørt....

Kommentar
Fra : wulffe83

Dato : 12-09-07 13:25

Ey..

De skulle gerne blive der ..

Men hvis ikke du er "mure" vil jeg anbefale dig at du lige giver dem et søm/skruge for at holde det på plads

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-09-07 15:18

Hej return !
Jo jo - det er som de alle siger, de kan sagtens blive siddende hvis der bliver muret ordentlig til uden omkring dem, og det vel at mærke får lov at tørre igennem inden du giver "din" elektrikker lov til at "rive" i dem - jeg går ud fra, der er tale om indmuringsdåser til stikkontakter/afbrydere o.s.v.
- det skal dog siges, at det aldrig er nogen skade til at give dem en skrue eller to, også for at være sikker på de sidder lige og så er man jo også sikker på at de ikke går løs når ham el-manden rykker i dem .......
held og lykke med det
hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : T_Totalservice

Dato : 12-09-07 16:31

Benyt evt. fliseklæb til at mure dem ind med, det har større holdbarhed end alm. mørtel.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 12-09-07 20:08

Citat
Ellers får du lærlingen til at holde dem på plads til det er tørt....

Sådan en vil jeg også have

Den med fliseklæb har jeg ikke hørt
Men jeg kan nævne et tilfælde med en bekendt der troede han kunne bruge sandspartel.. Ja ja, nu har han lært at blande mørtel, sand og cement
Af skade bliver vi kloge, har jeg hørt

- Anden