/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløse virker ikk?
Fra : ME.alexander
Vist : 775 gange
200 point
Dato : 11-09-07 15:59

Hejsa! Jeg har en af de nye medion computere fra aldi, har da også fjernet virussen her til morgen

MEEEN jeg kunne godt tænke mig at komme ind på skolens trådløse netværk. Har afleveret min "fysiske adresse" til det trådløse netkort. Når jeg så på min computer vil ind på det, går jeg ind, Opretter Forbindelse til deres netværk, kommer nemt igennem MEN, jeg kommer kun ind på det LOKALE, kommer ikke ind på selve internettet.
Løsningen på det siger "Hjælp" fra Vista (som jeg kører med) er at jeg skal skifte min Netværksplacering fra at være Offentlig, til Privat forbindelse. Det er også meget godt forklaret med at man skal gå ind i Netværks- og delingscenter, klikke på tilpas, men HOV hvor er TILPAS knappen? Hos en af mine venner, som afleverede den "fysiske adresse" samtidig med mig, kan jeg nemt finde den. Men hos mig står der ingenting hvor denne knap ellers burde være. Når jeg kigger på hvad der ellers står så på min skærm står der Identificerer, på min vens står der skolens netværksnavn.

Mit spørgssmål er så, hvordan får jeg skiftet min netværksplacering, kommer på nettet osv. når jeg ikke kan finde Tilpas knappen, pga. den "identificerer"?

Har rodet med det i hver eneste pause nede i klassen idag og KAN bare ikke få det **** til at fungere!

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-09-07 17:39

Hvis det er legalt at du skal kunne logge på med din egen PC har du vel fået oplysninger der skal til fra skolen... Eller?

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 11-09-07 18:23

det er fuldt ud legalt og meningen at vi skal kunne komme på skolens netværk, der er ikke givet nogen informationer fra skolen, da det BURDE være lige så simpelt at komme på deres netværk som ethvert andet et som du har ADGANG til. Jeg har jo givet dem min fysiske adresse så de kan give mig adgang...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-09-07 18:42

Citat
Har rodet med det i hver eneste pause nede i klassen idag og KAN bare ikke få det **** til at fungere!

Snak med skolens systemansvarlige Hvis du ikke benytter rigtige IP adresse og Password, kommer du aldrig ind.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 11-09-07 19:08

Citat
Hejsa! Jeg har en af de nye medion computere fra aldi, har da også fjernet virussen her til morgen

Det er ikke sådan at skolen har blokeret dig fordi du har virus. (har/haft)

Snak med skolens systemansvarlige.

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 11-09-07 19:18

Og igen, det har intet med IP og password for der ER intet password og har intet med min IP at gøre...

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 11-09-07 19:51

Citat
MEEEN jeg kunne godt tænke mig at komme ind på skolens trådløse netværk. Har afleveret min "fysiske adresse" til det trådløse netkort. Når jeg så på min computer vil ind på det, går jeg ind,
[B] Opretter Forbindelse til deres netværk, kommer nemt igennem MEN, jeg kommer kun ind på det LOKALE, kommer ikke ind på selve internettet.[/B]

Ja men læs nu hvad vi skriver, du har jo skrevet du er på skolen netværk.

Men har nok ikke fået lov af skolens systemansvarlige til at komme på internet, så det er ikke på din computer men skolen netværk som skal give dig lov. sory

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 11-09-07 19:56

så siger jeg det her

Citat
Har afleveret min "fysiske adresse" til det trådløse netkort

Citat
Hos en af mine venner, som afleverede den "fysiske adresse" samtidig med mig, kan jeg nemt finde den.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 11-09-07 20:05

Citat
Opretter Forbindelse til deres netværk, kommer nemt igennem MEN, jeg kommer kun ind på det LOKALE, kommer ikke ind på selve internettet.

Kan du komme på skolensnetværk, meget vigtig om du kan eller ikke kan, glem internet lige nu ??

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 11-09-07 20:13

Altså, der står at jeg er på lokalt. På min vens computer står der han er på Lokalt, og på Internettet.

Så det vil jeg betegne som at jeg er på, MEN vi kan ikke se hinanden på netværket, men han kan se andre fra klassen.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 11-09-07 20:28

Citat
Har afleveret min "fysiske adresse" til det trådløse netkort

Er ikke så sikker på vista, men kan du gå ind i start og kør
Så skriv cmd
ipconfig hvad kommer der så frem ?

Ved ikke om de kommandoer virker i Vista

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 11-09-07 20:36

De virker helt fint jo ;) Ipconfig /all og så kommer der en heeel masse frem, brugte selvfølgelig det fra mit Wireless...

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 11-09-07 20:53

Der er ingen tvivl, du er i karantæne på skolens netværk. Der er kun en vej, og den går igennem systemadministrator. Det skyldes sandsynligvis den virus du har haft.

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 11-09-07 21:11

gaah, det en virus fra 1994 ?!??!!