/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Billed ønskes ikke udskrevet
Fra : theking20000
Vist : 789 gange
100 point
Dato : 11-09-07 11:40

Hej!

kan man frevælge udskrift at et billede i sidehovedet af et worddokument, således at kun en tekstboks printes (ikke i sidehovedet)?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 11:45

Du kan da bare markere det du vil have udskrevet - så er det KUN det der bliver udskrevet....

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 11-09-07 11:50

Det var ment som en slags indtastningsskabelon med grafik i baggrunden, dog uden at grafikken printes. Så derfor ikke optimal løsning refi.

Andre forslag?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 11:58

Citat
Så derfor ikke optimal løsning refi

Sæt det ind på et "blank" stykke A4

Har jeg forstået det rigtigt....

Du har et stykke A4 med "vandmærke/billede" som teksten går hen over ??????

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 11-09-07 12:01

Korrekt! Men vandmærke ønskes ikke udprintet!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 12:06

Så sætter du det bare ind på et "blank" stykke A4....

Det tager ikke 2 sek.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 12:09

I avanceret sideopsætning kan du også regulere en del....

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 11-09-07 12:34

Hej refi,

Jeg fatter simplethen ikke hvad du mener?
Kan jeg fravælge udprintning af vandmærket eller ej?

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 11-09-07 12:39

Klik på Filer, Udskriv. I dialogboksen skal du klikke på knappen Indstillinger.Her sætter du flueben i Udskriv kladde og klikker OK. Herefter bliver dine billeder ikke udskrevet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 12:40

Ja

Ved at sætte det på et blank stykke A4

Eller "lege" med dine udskriftmuligheder.....

Jeg kan jo ikke se din hardware/software herfra og fortælle dig HVAD de kan...

Det må du prøve dig frem med....

Men jeg ville da bare vælge copy/paste - så er det da løst....

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 11-09-07 15:33

Den nemmeste måde er vel at lave dokumentet med vandmærke og det hele og så gemme det. Derefter sletter du vandmærket og skriver dokumentet ud. Trykker på Gem og siger NEJ til at gemme ændringer, så ligger vandmærket der stadig til næste gang.

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 11-09-07 15:41

Det var ligegodt satans. Jeg kan ikke få nogle af jeres ideer til at virke?? - og dog? "hvaderikkeibrug" løsning burde virke?
Kan man virke lige ikke undlade at udskrive et indsat billede i et Word doc?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 15:51

Citat
Det var ligegodt satans. Jeg kan ikke få nogle af jeres ideer til at virke

Det er da en gang vrøvl...

Det er nøjagtig det samme vi alle siger bare gjort på forskellig måde...

HVAD er problemet
HVORFOR virker det ikke at kopiere
Du kan ikke gøre det uden at FJERNE en af delene - billede eller tekst....

Du kan IKKE "sortere" det i udskrivningen uden at bruge "tricket" med kladde - men så går tekstformatering også tabt...

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 11-09-07 15:57

Nu kan man jo godt undre sig over, hvorfor du laver et vandmærke, hvis det ikke skal skrives ud. Men altså, hvis du sletter det, INDEN du udskriver, så KOMMER det altså ikke med - eller har du flere udgaver liggende i en printer-kø?
Prøv at gemme din fil, sluk og tænd printeren og genstart så computeren og prøv så igen.
Hvis det ikke hjælper, så start forfra med et nyt dokument, for så må der være et eller andet skjult i det første.

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 11-09-07 16:02

Jo man kan sagten undgå at udskrive et billede i Word. Men enten skal du slette billedet inden du udskriver på den manuelle måde - ellers skal du klikke på Filer i menulinjen og vælge udskriv. Klik på knappen Indstillinger og vælg Udskriv kladde. Men som refi siger - dokumentet mister lidt sin formatering når du udskriver kladde. Hvilken version af Word har du? Er det 2000, 2003, 2007 eller...?

Accepteret svar
Fra : zakia1964

Modtaget 100 point
Dato : 11-09-07 16:04

Hov! jeg kom til at læse dit spørgsmål igen! En tekstboks er også et objekt og det vil ligesom billeder heller ikke blive udskrevet når man udskriver en kladde!!!!!
Så du må slette billedet på den manuelle måde.

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 11-09-07 16:14

Prøv dette - det virker hos mig.
I menuen "Funktioner" skal du vælge "Indstillinger" på fanebladet "Udskriv" kan du fjerne fluebenet i "Tegneobjekter".

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 11-09-07 17:00

Hej kirstineka!

Ja det virker lidt for godt for den tekstboks som theking20000 taler om bliver også fjernet!

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 11-09-07 19:43

Hej zakia1964,

Gælder mig at du har fundet frem til samme resultat som jeg
Andre forslag?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 19:49

Kan du ikke lige fortælle hvad der var galt med copy/paste ???????

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 11-09-07 19:57

Hej refi (og andre )

Det jeg ønsker er at lave et skabelon lignende dokument, hvori der i sidehoved er indsat et billede.
Dette ønskes udskrevet, da papiret som der skal printes på allerede indeholde dette billede!
Billedet skal blot figurere i Word som en slags illustation på hvorledes det færdig resultat ville se ud. Dokumentet indeholde (IKKE i sidehoved!) desuden en tekstboks hvori der skal kunne indtastes data. Og det er KUN disse data jeg ønsker med på printet!
Giver det mere mening?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 20:03

Hvis du absolut vil have billedet skal være på skærmen MEDENS du udprinter UDEN billede....

Desværre - det bliver en umulig opgave da du har andre "objekter" du ønsker bliver printet ud....

Så det skal væk fra skærmbilledet - ellers kan du ikke....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 20:04

Eneste mulighed (jeg kan se) ville være at lave "billedet" som baggrund i originalen og derefter printe UDEN baggrund....

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 11-09-07 21:27

"Funktioner", "Indstillinger" og til fanen "Udskriv" og fjern hakket i "Tegneobjekter".

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 12-09-07 10:17

Kære King,
Det virker som om, du ikke hører efter, hvad vi siger. Nu skal jeg - som mangeårig underviser af pensionister i EDB - skære det ud i pap.
Du laver et dokument, hvor der ligger et billede i Sidehoved. Eller lettere endnu, læg blot billedet på forsiden.
Lav dine indtastninger i tekstboksen, og når siden ser ud som du ønsker, gemmer du dokumentet.
Klik så på billedet og tryk på delete. Billedet er nu væk. Tryk på print-knappen. Når dokumentet - uden billede - er printet ud, holder du ctrl-knappen nede og trykker på bogstavet z (= fortryd), så kommer dit billede tilbage.
---
Du kan også lave en firkant med hvidt fyld og uden streg og lægge denne hen over billedet, så den skjuler dette, inden du printer ud - så kommer billedet heller ikke med.
---
Du kan ikke indstille printeren til at udelade en enkelt element på en side - og selv om du kunne, ville det være alt for omstændeligt i forhold til blot at slette billedet under udskrivning.
---
Det aller enkleste er selvfølgelig at lade være med at sætte billedet på siden. Der er jo linealer både lodret og vandret. Mål på dit brevpapir, hvor langt billedet sidder fra kanterne og indstil så din margen efter dette. Så er du helt ude over problemet.

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 12-09-07 11:27

Kære Hr. EDBUNDERVISER "hvaderikkeibrug",

Undskyld mig, men har du læst samtlige kommentarer i denne tråd?

Jeg har tidligere skrevet til dig at din løsning helt sikkert ville virke, men mente ikke at det svar var det korrekte eller den løsning som jeg søgte!

Godkendelse af svar
Fra : theking20000

Dato : 12-09-07 11:28

Tak for svaret zakia1964.