/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Htaccess problem
Fra : santashooter
Vist : 413 gange
200 point
Dato : 11-09-07 09:41

Hej, jeg er igang med at lave en internetportal til min klasse, og jeg har sikret siderne med .htaccess og .htpasswd. jeg vil gerne udenom den trælse popup box og jeg har derfor fået fat i et javascript så username og password felterne ligger på min html side.
scriptet virker ved at url'en bliver username:password@url
men denne metode er blevet lukket af Microsoft pga. sikkerheds årsager, så de ikke virker i internet explorer som er den browser alle kommer til at bruge.
jeg vil gerne vide hvordan jeg kommer omkring dette problem.
eller ihvertfald får en login form på min side som kan komme ind i min .htaccess sikrede folder.
det behøver ikke være javascript.

på forhånd tak.

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 11-09-07 15:47

Nu kører jeg Linux, så jeg kan ikke give dig den præcise menu, men jeg mener at hvis du går ind i Funktioner og Internetindstillinger, så er der en box hvor du kan skrive hvilke domæner du har tillid til.

Dette bruges bl.a. også af folk der har haft problemer med Danske Banks netbank. [Havde problemet da jeg brugte både BG Bank og Den Danske Bank sammen med fruen].

Mon det kan hjælpe at indsætte domænenavnet derinde? Blot et forslag.