/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Bus ruteplan på Island -HASTER
Fra : Kortoververden
Vist : 2943 gange
387 point
Dato : 10-09-07 21:31

Min kæreste skal rejse til Island i morgen og vi leder efter en bus der kan transportere hende fra Reykjavik til Blöndos.

Indtil videre har jeg kun kunnet finde en med afgang om morgenen, men der skulle findes en bus der kører fra Reykjavik kl. 17.00 med ankomst Blöndos kl. 20.45

Kan bare ikke finde den nogen steder på nettet, er der nogen der kan hjælpe????

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-09-07 21:44

det lyder helt suverent, vil gerne med.
Her er busselvskabet
http://www.bus.is/

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 10-09-07 21:50

Måske kan du bruge dette link med kort til noget?

http://www.nat.is/travelguideeng/bus_travel_planner_around_.htm

Ligger der måske nogen større by på ruten?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-09-07 21:51

Kan du ikke lige fortælle mig hvor på den side jeg finder en bus fra Reykjavik til Bl¨ndos

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-09-07 21:55

nej, det var kun bybusser - sorry

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 10-09-07 22:02

Har da fundet byen....! Den ligger vist nord-vest.

http://nat.is/veidi/islnl02a600.htm

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 10-09-07 22:04

Og lidt mere...

http://nat.is/travelguideeng/blonduos.htm

Ender det med at lykkedes...?

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-09-07 22:05
Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-09-07 22:06

Ja så skal hun jo så bare den modsatte vej

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-09-07 22:06

Dem der har jeg fundet

Problemet er at finde en afgang i morgen (altså tirsdag) klokken 17.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-09-07 22:07

Den modsatte vej er først et problem ugen efter, den tid den sorg

Nu skal hun foreløbig op og drive heste ned fra deres sommergræs på fjeldet

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 10-09-07 22:07
Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-09-07 22:09

nej den gælder stadig kun august med

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-09-07 22:11

gud kan man osse scrolle... ja det ser faktisk ud somom den ikke kører om eftermiddagen efter vinterplanen.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-09-07 22:15

Skod ø

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 10-09-07 22:15

Jeg har overvúrderet min evne til at læse islandske busplaner...

Er du sikker på, at der overhovedet kører én?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-09-07 22:16

Nej jeg er ikke 100% sikker, det er blot et rygte jeg har fra dem hun skal besøge, og de tager selvfølgelig ikke deres telefon sådan et par stive øboer

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-09-07 22:17

jeg kunne tyde den du gav ysse og det er kun morgenbussen der kører på hverdage... jeg tror hun har vundet en overnatning i dejlige reykjavik

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-09-07 22:19

den kører om fredagen på det tidspunkt du beskriver kort...

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 10-09-07 22:19

Det er godtnok længe siden, at nogen har kaldt mig Ysse....!!!

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-09-07 22:20

er doven.... ane

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-09-07 22:21

Hjælp

Så er hun alene med sine creditcards i Reykjavik

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-09-07 22:22

Jeg har boet på kfum eller kfuk eller hvad søren heder den slags... det var det billigste vandrehjem.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-09-07 22:27

Reykjavik er bortset fra det, det eneste sted i verden jeg føler mig lige så tryg i som hjemme - ja faktisk mere end i københavn. de fleste kan gøre sig forståelige på dansk og det er nemt at finde overnatning fx via denne side http://hotels.to-stay.com/city/is/reykjavik.html?label=google_TOSTAY_Reykjavik_Hotels-2 men priserne er jo så også som i københavn... anbefal hende at tage i svømmehallen, deres svømmehaller er uovertrufne med bobler og forskellige varmegrader osv. det er ikke ku den blå lagune de kan diske op med i velnesafdelingen!

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 10-09-07 22:32

Noget kører da i morgen - bare ikke langt nok:

http://www.nat.is/travelguideeng/busstop_borgarnes.htm

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 10-09-07 22:47

Jeg giver op...

Men I kunne jo prøve at ringe til busselskabet i morgen, hvis vennerne ikke tager telefonen.

For de er vel hjemme til når kæresten lander....?????

Men vi må konstatere, at der kører flere busser mod syd end mod nord. Har været dem allesammen igenem!

God rejse til kæresten - og lad os endelig vide, om der går mere end en bus, og hvornår...

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 10-09-07 22:47
Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 10-09-07 22:54

Er det bus 580...?

http://www.trex.is/index.asp?intOpenID=51&action=category&catid=51

Det er jo en ren besættelse, det her!

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 13-09-07 13:04

Nå nu er det hele overstået - havde hun en god nat i Reykjavik eller?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-09-07 20:14

Nope, hun endte med at flyve til Saudarkrokur, det var faktisk ikke meget dyrere end at tage bussen og så sparede hun en overnatning og et restaurant besøg

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 13-09-07 20:16

Så var alle vores søgninger for ingenting...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-09-07 20:20

Vi fandt ud af at der ikke kører en bus på strækningen kl 19 undtagen om fredagen

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 13-09-07 20:29

Ja, det gjorde vi jo...

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 14-09-07 08:19

Det var jo fint hun fandt en løsning.