/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Open office
Fra : CCjunior
Vist : 612 gange
100 point
Dato : 10-09-07 17:47

Jeg har hentet Open office i dansk version. Men kan ikke få ordbogen til at virke. Ligegyldigt hvad jeg skriver så godkender den det. Jeg kan ikke lige se hvad der er galt.. Nogen der kender til problemet???

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 10-09-07 17:53

Omformulering.. jeg har fundet ud af at ændre på sproget, men jeg kan ikke vælge dansk i ordbogen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-09-07 17:53

http://www.linuxbog.dk/kontorbruger/bog/kontorbruger-opsaetning.html
Se nede hvor der står:
A.1.3. Dansk stavekontrol til OpenOffice.org
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 100 point
Dato : 10-09-07 20:15

Så vidt jeg kan se er den guide som Palle linker til lidt for gammel.

I nyere versioner (2.1 og 2.2) kan du installere sproget under
Filer -> Guider -> Installer flere ordbøger.

Når du har valgt den burde du komme til en guide der fører dig gennem hele forløbet.

Når du har installeret skal du afslutte open office også hurtig start derligger nede ved uret.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 10-09-07 22:04

under filer har jeg ikke " guider "

Men ja.. tror også det er en nyerer version..hehe. det andet er ihvertefald svært at få til at du..

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-09-07 22:28

Er det en dansk open office?
Hvilken version ?
Jeg har guider under filer lige "seneste dokumenter"

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 11-09-07 15:52

det er version 2,2 på dk

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 11-09-07 16:04

hmm.. efter at ha trukket sprøjten ud af armen har jeg nu fundet dk ordbog..hehe..

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 11-09-07 17:28

Nu bliver det så rigtigt kryptisk.

Programmet er til min mor og hun der er ikke internet adgang. Hvor gemmer den instalationsfilen til DK

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-09-07 21:43

Jeg ved det ikke, måske i:
c:\Programmer\OpenOffice.org 2.2\share\dict\ooo\

Ellers prøv at søge på:
http://support.openoffice.org/index.html

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 12-09-07 06:27

Tak for svaret BertelBrander.
vil lige sige at sprogpakken kan hentes på www.stavekontrolden.dk