/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Dele et for+efternavn i Execl?
Fra : Tobster
Vist : 695 gange
50 point
Dato : 10-09-07 15:21

Jeg har en længere liste med forfatternavne, som jeg skal have delt til 2 celler.
De skal selvfølgelig deles ved '

Men hvordan sætter jeg lige formlen op til det?

A1 Agnon, Samuel Josef
A2 Amis, Martin
A3 Anthony, Evelyn

Accepteret svar
Fra : jakobal

Modtaget 60 point
Dato : 10-09-07 15:25

Nedenstående skulle virke:

Celle A2 Amis, Martin
Celle B2 =LEFT(A2;((SEARCH(",";A2)))-1)
Celle C2 =RIGHT(A2;(LEN(A2))-(SEARCH(",";A2)))

Mvh
Jakobal

Godkendelse af svar
Fra : Tobster

Dato : 10-09-07 15:26

Perfekt - tak!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 10-09-07 15:31

Marker de celler der indeholder tekst der skal deles. Klik på Data i menulinjen og vælg Tekst til kolonne. Du behøver ingen formel. Sørg blot for at der er ledige kolonner ved siden af de celler du markere. Følg vejledningen.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 10-09-07 15:31

Skulle dog lieg have den på dansk, så virkede det ;)

=VENSTRE(A2;((SØG(",";A2)))-1)
=HØJRE(A2;(LÆNGDE(A2))-(SØG(",";A2)))

Og så skulle jeg lige have fjernet den tomme plads der genereres før efternavnet...:
=HØJRE(C2; LÆNGDE(C2)-1)

Kommentar
Fra : jakobal

Dato : 10-09-07 15:37

OK,
Tænkte ikke på at jeg bruger den engelske ver. Vanens magt :9

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 10-09-07 15:41

zakia1964 's løsning er da 10 gange lettere end alle de formler.

Kommentar
Fra : jakobal

Dato : 10-09-07 15:51

Helt enig. Jeg skyder spurve med kanoner, men arbejder mest med formler i Excel. Kendte ikke "menu funktionen"
Godt man kan lære noget nyt hver dag