/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Salg af brugt sølvbestik
Fra : Palmen
Vist : 6157 gange
50 point
Dato : 10-09-07 13:10

Jeg har arvet en større samling sølvbestik 3-tårnet.

Jeg har faktisk aldrig brugt det, og overvejer at sælge det ?

Hvor kan man sælge det og hvad kan man forvente at få for et sæt (12 stk af knvie, gafler, skeer) m. div. tilbehør - bare cirka ?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-09-07 13:31

Hvis du sælger det til omsmeltning, så er det ca. 2 kr pr gram...

Hvis det er noget specielt bestik, der er værd at bevare, så kan det være mere.

Det meste af den slags bliver solgt til omsmeltning..
Så det er næppe nogen formue, du står med..

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 60 point
Dato : 10-09-07 13:35

Det kommer meget an hvilket design det er, og hvem der har lavet det.

Hvis det er tre tårnet sølv, og du vil sælge det, skal du veje det.
tre tårnet sølv vil indbringe dig Ca. 2,00 Kr. pr. gram, til omsmeltning (mindstepris)

Det kan være meget svært at finde en køber, som virkeligt, vil give dig meget mere, men så har du en ide om mindsteprisen ( som du altid kan få)

MVH

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-09-07 13:40

Det kommer da an på så meget hvad det kan koste , hvor gammelt er det, er det et eftertragtet mærke, o.s.v.

http://www.skovsantik.dk/solvbestik.htm

http://www.bestik.dk/bestik

http://www.antikbrevkassen.dk/

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-09-07 13:48

Avs... Vi krydser fingre for at det er et mærke, der er noget værd...

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 10-09-07 17:25

Ja, dova

Har selv haft en del, og min konklusion er at Ca. 95 % af gammelt bestik kun har omsmeltningsværdien.
Resten ( Ca. 5 %) er svært at sælge til meget mere.
Du kan sagtens finde det på nettet, til høje priser, men disse er "umulige" at opnå ved salg.

MVH

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 10-09-07 18:58

Prøv ved din lokale guldsmedeforretning.

Godkendelse af svar
Fra : Palmen

Dato : 11-09-07 11:10

Tak for et godt svar igen viskinge

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 11-09-07 11:46

Hvis du bestemmer dig for at sælge det til omsmeltning, vil jeg anbefale dig at kontakte:

http://www.metaligen.dk/

De har en opkøber, der rejser rundt i landet, især de størrere byer. Ring og få at vide hvornår han er i nærheden af dig. Han kigger på det, vejer det, og tilbyder dig så den aktuelle dagspris for sølv.

MVH

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 11-09-07 20:31

Tak for tippet Viskinge - ham vil jeg tage kontakt til hvis jeg vælger at sælge det.