/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Dyse til Puch Maxi
Fra : Gucci1704
Vist : 3749 gange
100 point
Dato : 10-09-07 08:50

Hej

Jeg har lige renset karburator på min maxi og haft dysen ude. (Der står ikke størrelse på denne eller også er den slidt af). Hvilken størrelse dyse er rigtig at bruge ?. Det er en Puch Maxi K,
og plumben faldt ud af cylinderen, da jeg nu var igang...
Har læst andre indlæg hvor der skrives om dyse-størrelser fra 38 til 100. Det sidste lyder lidt voldsomt. Vil mene den drukner...m str. 100...
Jeg har 2 dyser liggende. Den ene er en str 46 den anden 56. Kan en af disse bruges eller kender du den rette eller bedste størrelse til denne Puch Maxi.

Venlig hilsen

Gucci

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-09-07 15:36

Usædvanlig at du ikke kan se nummeret på siden eller i skruetrækkerenden.
Man kan ikke sige 100% hvilken der er rigtigst, afhænger også af om det er rund eller firkantet karburator, og om det er orginal eller 3,5 HK udstødning(De ligner hinanden)
Men dyse ca 50 kan måske passe, men prøv først de 2 du har. Ingen tvivl om at du kan bruge begge, men du skal finde den der er bedst.
Hvis dysen er for lille, kan den tage mange omdr. ned ad bakke, men trækker dårlig.
Hvis dysen er for stor, vil motoren 4-takte, trækker godt, men vil ikke tage mange omdr.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 10-09-07 15:56

Tak for tippet,- det er en rund karburator. Har kikket i T.Hansen katalog,- men det blev jeg ikke klogere af, for der er blot vist 15 forskellige numre af dyser, men ingen oplysning om, hvad der er standard.
Lidt irriterende at man måske skal skifte 3-4 gange inden det "rigtige tal" er fundet.
Dyser koster 20-30kr stk,- men pyt så med det.

Venlig hilsen
Gucci

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 10-09-07 17:29

I THansen kataloget s. 22 står at rund karburator bruger 54 eller 56, så er det en anden sag, for jeg var lidt hurtig og troede at din var firkantet og den bruger meget mindre dyser.
Så kan du bruge din 56 dyse, men nok lidt bedre en 60-62 da din knallert er boret.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Gucci1704

Dato : 10-09-07 18:38

Tak for svaret pallebhansen.