/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DVD problemer?
Fra : trudslevperle
Vist : 400 gange
100 point
Dato : 09-09-07 19:27

Jeg har store problemer med at kunne afspille brændte dvd'er på mit nye dyrt indkøbte surround anlæg. Men må afspille dem på børnenes tv/dvd. Hvad gør jeg galt... Har prøvet flere forskellige brandbare dvd. HJÆLP det er for surt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-07 19:35

Først...

Hvad er det for et anlæg (navn type)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-07 19:36

Jo dyrere anlæg - jo sværere har de med "hjemmebrændte....

Besynderligt men sandt

Accepteret svar
Fra : fotowig

Modtaget 110 point
Dato : 09-09-07 20:05

Her må jeg tilslutte mig Refi 100% (ganske som vi plejer). Det er stort set håbløst at få de fine dyre afspillere til at spille hjemmebrændt. Mange har efterhånden fulgt mit råd:
Køb 1 langt scartkabel, 1 fjernbetjeningsmodtagerdims, og 1 BILLIG DVD-spiller.
Sæt den billige DVD i et lukket skab indenfor scartkablets rækkevidde. Lim den lille dims fra fjernbetjeningsmodtageren på DVD´en lige ved modtagerøjet. og gem den anden ende ved siden af dit dyre system.
Nu kan du se købefilm i optimal kvalitet via dit rigtige anlæg, og alt det andet snavs via den "hemmelige".
Det lyder besværligt, men det tager ikke lang tid at sætte op, og det hele kan indkøbes for en tusse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-07 20:10

Fejlen sker fordi kvaliteten i de hjemmebrændte simpelthen er for dårlig.....

Et SUPERANLÆG læser alle de fejl og nægter at spille dem....

En del kan reddes ved at brænde med MEGET lav hastighed 1-2 max 4x

Kommentar
Fra : myes

Dato : 09-09-07 20:32

Jaaa det kender jeg kun godt vi har haft lidt samme problem...

Der findes to slags brændbare dvdskiver, dvd-r og dvd+r. Størstedelen af alle dvdafspillere har problemer med at køre enten den ene eller den anden, men man kan som regel se hvilken af dem man kan afspille i manualen.

Ellers må jeg nok tilslutte mig det de andre siger.. Rigtig ærgeligt faktisk...

Godkendelse af svar
Fra : trudslevperle

Dato : 10-09-07 13:46

Tak for svaret fotowig.