/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Er dette lovligt
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 643 gange
100 point
Dato : 08-09-07 14:16

Citat
500 danske kroner
500 danske kroner, som du kan bruge til lige hvad du lyster.

Vinderen af 500 danske kroner, vil blive udtrukket 01-10-2007

Vind månedens præmie
Der vil hver måned blive afholdt en lodtrækning blandt alle xxxxxx superbrugere, om at vinde månedens præmie. Du kan følge med i lodtrækning på selve dagen, læs mere om dette her

Chancen for at vinde denne lodtrækning, er helt op til brugeren selv. Jo flere superpoint brugeren har optjent inden for præmieperioden, jo flere chancer har personen for at vinde.

Hvis en bruger f.eks. har optjent 406 superpoint inden for præmieperioden, vil personen have 406 chancer for at vinde.

Når præmieperioden er ovre, vil xxxxx automatisk blande posen, og trække 1 tilfældig superbruger, som derved bliver månedens vinder af præmien.

Må man skrive ovenstående hvis der reelt ikke finder nogen udlodning af præmier sted og den reelle grund til at man annoncere som man gør må antages at være at skaffe trafik til sin side og hvor klager man i givet fald.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-09-07 15:18

Nu ved jeg ikke rigtigt hvad du mener, for der bliver da udtrukket en vinder hver måned......ja går ud fra det er her på Kandu

http://www.kandu.dk/Contest.aspx

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-09-07 15:19

jeg har da forresten også prøvet at vinde månedens præmie engang....og også modtaget den

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 08-09-07 15:21

Har ikke nævnt navnet Kandu Så det er bare et teoretisk spørgsmål jeg stiller

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-09-07 15:26

Selvfølgelig er det ulovligt, men med hensyn til Kandu så udlodder man jo rent faktisk, men de er bare ikke så gode til at få præmierne fremsendt.
Altså drejer forseelsen sig om smøl og det er så spørgsmålet om det er ulovligt eller bare dårlig moral.
Jeg har vundet to gange og første gang kom præmien (DVD afspiller) efter et par måneder, men anden gang (SIM2 spil) gik der meget lang tid og jeg modtog først præmien efter at have kontaktet stifteren af kandu.dk, hvilket de blev meget sure over.

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 100 point
Dato : 08-09-07 15:34

http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/mfl/2/hvem-er-omfattet/

Er kandu.dk "erhvervsdrivende" ??

Citat
Private, ikke-erhvervsdrivende foreninger og interesseorganisationer, der arrangerer spil, lotterier m.v. er undtaget fra reglen. Det samme er velgørende foreninger, politiske foreninger og organisationer, religiøse bevægelser og offentlige myndigheder, der ikke udbyder varer eller tjenesteydelser på markedet.

Forbrugerombudsmanden må være den rette person at klage til.

http://www.forbrug.dk/markedsforing/
http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/mfl/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-09-07 16:18

Hvem i alverden gider da bruge krudt på at sætte sig ind i den slags. Eller bare det at man stiller dette spørgsmål hvor teksten er taget her fra kandu og man så stiller spørgsmål der danner et andet billede end det reelle. For i dette forum bliver der jo faktisk udtrukket gevinst. Om den så kommer frem til vinderen eller ej, har jo ikke noget med sagen at gøre.
Dette opstød skyldes jo at jeg undrer mig over at man gider "spilde" tid på sådan en smule. Det er vel lidt af det samme som dem der går og kigger over hækken for at se om der foregår noget "ulovligt" .

Undskyld

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 08-09-07 16:32

@Fijala hvorfor sætte sig til dommer over hvad folk vælger at spilde deres tid med ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-09-07 16:38

Ja det blev jeg faktisk også enig med mig selv om, at det var da et underligt opstød at komme med. Brokke sig over noget og så selv skrive et indslag der gør det samme.
Jeg trækker mine ord i mig igen.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 08-09-07 17:03

Der var en tv-udsendelse om problemet for 1-3 år siden. Her var det vist koncentreret om rejsebranchen. Det lød til at være et udbredt fænomen med fuske-konkurrencer.

Jeg deltog engang i 'Idé-nyt's postpanel (noget med at hjælpe dem til at tjekke at bladet blev postomdelt. Efter to år meldte jeg mig ud med en meddelelse om at de ikke på tilstrækkelig overbevisende måde havde dokumenteret at den lovede præmie faktisk blev uddelt.

Jeg går ud fra, at hvis de hører den slags tit nok, så tar de det seriøst.

Det var så meget krudt jeg havde til overs for den sag.

Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 08-09-07 17:27

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-09-07 11:24

Jeg siger også tak.

mvh
jakjoe