/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Min harddisk er væk ?
Fra : casperS
Vist : 1147 gange
100 point
Dato : 08-09-07 13:20

Hej folkens.
Ved ikke om nogle kender programmet Folder Access. Men det er et program der kan sætte koder på ens mapper, så man skal skrive en kode for at åbne dem. Skide smart, hvis man har personlige ting
Men... Jeg har 4 harddiske, hvor en af dem er låst (eller mappen på harddisken er låst) Og jeg har lige formateret min computer, og den kan nu ikke læse den harddisk som var låst før.
Skide smart...
Nogle der har oplevet det samme, eller ved hvad man kan gøre.
Under Diskhåndtering, kan man se harddisken, men der står 'Mislykket' og det hjælper ikke at trykke genaktiver disk...
Da den er fyldt med vigtige filer, vil jeg ikke formatere den (hvis altså der er andre muligheder)
Ved heller ikke om der er en anden grund til den ikke vil læses... bare mit gæt med Folder Access.
Håber nogle kan hjælpe.

Mvh. Cs

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-09-07 13:34

Du har nok glemt at læse brugs forvirringen for Folder Access det er kun den som kan låse mapperne op igen, det burde du have gjort før du formaterede, du kan forsøge at installere programmet igen for at se omden så kan låse op, jeg tror det ikke du skulle have låst op før formatering med det program som låste men jeg vil følge med, om der er nogle kloge hoveder som kan omgå spærringen

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 08-09-07 13:36

Hehe ja, havde sgu ikke lige tænkt over det, før det var for sent

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-07 13:37

Den må du lige uddybe lidt.....

Bruger selv programmet, men forstår ikke helt hvad du mener....

Har du programmet på alle 4 diske - eller er det EEN disk der låser biblioteker på de andre diske

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 08-09-07 13:42

Altså, programmet var installeret på mit C drev. Mappen jeg havde låst var på mit D drev. Jeg har så formateret mit C drev, hvor jeg har glemt at låse mappen op inden. Så nu kan jeg ikke åbne harddisken (mit D drev) Men jeg burde jo kunne åbne mit D drev, men bare ikke mappen der var låst eller hva?
Har installeret folder acces igen, men det hjælper ikke noget...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-07 13:44

Citat
Before uninstalling Folder Access Please remove all the files from Folder Access

Hvis du har slettet programmet er du lidt "lost"......

Om en "nyinstallation" kan klare det "tør" jeg ikke experimentere med....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-07 13:45

Nå - det kan det så ikke - det var da rart for mig at vide

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 08-09-07 13:47

me so stupid"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-07 13:47

Citat
Men jeg burde jo kunne åbne mit D drev, men bare ikke mappen der var låst eller hva?

Ja - det kan ikke have noget med Folder Access at gøre, medmindre det er HELE drevet du har låst....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-07 13:48

Er det 4 FYSISKE harddiske - eller blot EEN der er delt op....

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 08-09-07 13:49

4 fysiske, de andre 3 fejler ikke noget... men dem har jeg heller ikke haft låste mapper i.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-09-07 14:01

Hvis du har mulighed for at gå ud i DOS mode, så kan du måske trække dine filer ud, men her skal du huske at DOS kun arbejder i 8+3 karakter i filenavnene. Så du er måske nød til at RENAME filerne senere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-07 14:11

Mapper låst af Folder Access kan HELLER IKKE tilgåes i DOS.....

Citat
Har installeret folder acces igen, men det hjælper ikke noget

Har du husket at bruge SAMME kodeord.....

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 08-09-07 14:24

Nå øv.....

Ja samme kodeord...

hmm, det er der sgu nok ikke meget at gøre ved så...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-07 14:27

Næh....

Det er desværre et STÆRKT program....

Prøv evt. om du kan låse mappen påny (evt. hele HD) og derefter låse den op.....

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 09-09-07 11:55

Prøv at skriv til dem som har lavet programet, de må da have en nødløsning på dit problem....
http://www.folderaccess.com/

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 09-09-07 14:16

Hej Casper - programmet påstår at det ikke ændrer data, det er således et spørgsmål om access..

Prøv at tale med www.diskhelp.dk

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 11-09-07 08:29

Folderaccess er blevet testet hos diskhelp.dk
Programmet virker ved at give folderen et udvidet navn, der styrer adgangen til folderen.
Data under folderen er ikke berørt og kan derfor reddes.

Jeg vil tro at årsagen til at du har mistet forbindelsen til drevet/partitionen er at den har været monteret medens XP OEM versionen er reinstalleret.