/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Hjælp med trådløse N router
Fra : sCover
Vist : 416 gange
100 point
Dato : 07-09-07 14:38

Jeg har bare et ganske enkelt men meget bredt spørgsmål, eller faktisk flere:

1. Nogen der kan forklare hvad N-signalet her og hvorfor det er bedre.

2. Er det værd at købe en nu selv om min bærbar understøtter det eller skal jeg venter.

3. Hvis jeg skal købe en har jeg kigget på [url]http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=215237[/url] vil gerne have et hurtigt svar for vil gerne købe den hurtigst muligt da min gamle router er gået is stykker, men den er også 5 år gammel så den har gjordt sit :)

Kommentar
Fra : sCover

Dato : 07-09-07 14:40

Skulle lige have det rettet

**1. Nogen der kan forklare hvad N-signalet er og hvorfor det er bedre.**

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-09-07 15:17

Her er en lille forklaring>

http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=13967
Jeg har selv en D-link DIR-655 giga router
og er yderst tilfreds med den,draft betyder at standarten ikke fuldstændigt godkent endnu i
alle standart organisationer men
den bliver opdateret løbende via firmware,indtil
standarten er fuldt godkent.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-09-07 15:19

jeg har lige opdateret min til draft 2.0

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-09-07 15:21

draft=udkast

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-09-07 15:23
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-09-07 19:44

Som allerede nævnt er N standarden jo den man regner med bliver den fællesnævner for de næste routere m.m. I Manse9933 står det meget fint beskrevet om rækkeevne og sendestyrke samt hastighed der er højere end et kablet 100mbps netværk.

Jeg har selv sat en Linksys 300N trådløs router op hos min søn og den kører nu perfekt. Det gjorde den nemlig ikke i starten for godt 1 år siden, men efter en udskiftning og en firmwareopdatering spinder det.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-09-07 19:59

Højere hastighed er godt nok, men det kræver jo stadig at din internetaftale med din ISP kan følge med. Ellers har man ikke så meget glæde af den høje hastighed.
Fordelen med N standarden (kommende?) er at den også understøtter en anden frekvens end den som B og G bruger, for her er det snart det rene skraldespand kaos, hvor der findes så meget udstyr der benytter disse frekvenser.
Desværre har de "dikterende myndigheder" ikke formået at adskille de forskellige brugstyper af det 2,4 GHz bånd som vores normale trådløse netværk bruger. Man har bare udsmidt licenser til hvem som helst der skulle bruge en frekvens til trådløs kommunikation m.m.
Blot for at nævne nogle af de enheder som også benytter dette frekvensbånd:
Mikroovne - Trådløse telefoner - Trådløse overågningskameraer og alarmer - Meteologiske hjemme vejrstationer.
Det er alle enheder som ikke har så meget med vores trådløse netværk at gøre, og burde være frekvenslagt et andet sted.

Kommentar
Fra : sCover

Dato : 08-09-07 02:58

Men i vil altså sige at det er være at købe en nu?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-07 03:19

Jeg kan mærke en drastisk forøgelse af filoverførelse efter
jeg skiftede til N routeren og kan udnytte min ISP'n forbindelse til det maximale 6 Mbit op,men jeg har også gigabit netkort pluds 300mhz kabler over hele linjen lan/wan (cat 6,server kabler,ud over den trådløse forbindelse,hvor der er to pc'er tilsluttet)så det virker for mig,over lan går det ekstremt hurtigt,jeg fortryder ikke skiftet,dyrt men godt.
Manse GIGA rules 9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-07 03:25

6 Mbit ned.

Kommentar
Fra : sCover

Dato : 08-09-07 03:46

Okay er det så den her jeg skal have fat i?:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=215237

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-07 04:26

Udemærket valg,modelen mindre end min,her kan du læse mere om dyret og
sikre dig at den kan kører med din opsætning/pc,jeg fandt ud af at man skulle opdaterer firmware ud fra udgiveelse,altså man skal opdaterer den næste version
efter den man har og så den næste til man har installerer
dem alle,på de andre routere jeg har haft skulle man bare/kun opdaterer den sidste nye men D-link routeren skulle jeg tage dem alle fra den første til den sidste udgivelse,over den der var installeret på routeren da jeg
modtog den,jeg går ud fra at det gælder alle D-link routere(jeg har selv to D-link trådløse netkort)

http://www.dlink.dk/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUDLYZU93ygJVYLelXSNvhLPG3yV3oVo56j6ltbNlwaaRp7jUtFD2onGQTo48EAdzvzKDjLU4SuejcaoQ=

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-07 04:29

Jeg tjekker personligt altid manualerne til det jeg vil købe før jeg handler,for at være sikker på at jeg ikke får nogle dumme overraskelser.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-07 04:31

D-link routeren skulle jeg tage dem alle lyder drastiskt,to stk opdateringer.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-07 04:39

forresten den model er ikke gigabit router(kabel porte)
Det er kun mig der er GIGA Nørd(lan) og det er ikke nødvendigt.
Det har ikke noget at gøre med N standarten(tråd løs)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-07 04:46

ups,indstillinger kan oprettes i win og overføres til routeren via en usb flash disk,læs manual.

Start>alle programmer>tilbehør>Kommunikation>Guiden Trådløst netværk.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-07 04:49
Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-09-07 08:15

Man kan tydeligt spore at Manse har en hurtig forbindelse! - Se blot på de mange indlæg der er i serier, i de forskellige forums!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-07 09:30

jeg ventede dig severino

Kommentar
Fra : sCover

Dato : 09-09-07 20:12

Jeg har tænkt mig at købe routeren her på getmore.dk men har i andre steder i kan anbefalde, som evt. har bedre service eller er mere sikkre eller hvordan?

http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=DIR%2D635%2FE