/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Rudevask på min bil
Fra : sushjer
Vist : 1643 gange
100 point
Dato : 07-09-07 10:59

Hej

Forruden på min bil, bliver sløret (dugger) når det regner og jeg bruger viskeren, det forsvinder som regl hurtigt igen, men møj træls.

Jeg har prøvet at gnide rude og viskerblade med et æble men det hjælper ikke en dyt.

Susanne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-07 11:10

Citat
viskerblade

Er det UDVENDIG den dugger

Kommentar
Fra : sushjer

Dato : 07-09-07 11:16

Ja, ingen probler indvendig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-07 11:21

Det er "film" der ligger på ruden.....

Så spar lidt på "æblet"

Kommentar
Fra : sushjer

Dato : 07-09-07 12:06

ok

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 07-09-07 12:11

Det med æblet var vist et Leth råd, sådan set godt nok men der skal sprittes efter med vindusrens for at fjerne æblesyren.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-07 12:22

Den med æblet er mest til fjernelse af insekter o. lign....

Kommentar
Fra : cityman4life

Dato : 07-09-07 12:34
Kommentar
Fra : sushjer

Dato : 07-09-07 12:39

Har eller hørt at æblet kan fjern den "film" af bil os på ruden, men der er måske en and.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-07 12:52

Nej.....

Men med MÅDE -

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 07-09-07 13:39

Har hørt at sulfovand skulle fjerne det. En let vandig sulfoopløsning lader du indtørre på ruden og så skulle det være løst.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-09-07 13:50

Det er sikkert voks fra den sæbe bilen er vasket med der er problemet. Mange tankstationer med vaskeanlæg har små vådservietter til at fjerne voksen.
Jeg vasker selv bilerne med voksholdig sæbe og rengør forruden med en klud der er vredet op i vand med et par dråber opvaskemiddel og en sjat salmiakspiritus (må ikke komme på lakken).

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 07-09-07 14:50

Mit råd minder om BjarneDs
Jeg begynder dog med terpentin på et stykke køkkenrulle, og gnider derefter gul minuskalk med en dråbe sulfo ud over ruden. Efter 5 min skylles GRUNDIGT med rigeligt vand, da afkalkningsmidlet kan skade metal og lak.

Kommentar
Fra : sushjer

Dato : 07-09-07 21:58

Tak for jeres svar.

Der er da flere råd jeg vil førsøge mig med.

endnu en gang tak.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 16-09-07 17:01

Har du fået hold på din trafikfilmen.
Trafikfilm kommer af flere ting, det kan være du har kørt efter en dieseloser, eller oliebrænder, -også det olie som drypper fra andre køretøjer, på vejen, kan blive hvirvlet op i luften af andre trafikanter, og lande på din rude.
Hvis du renser din rude for trafikfilm, med de mange gode produkter der findes, skal du huske også at rense dine vinduesviskere/blade, da der ikke skal mere til at fordele oliefilm, - som der kan sidde på disse.
Personligt kører jeg altid med et middel mod trafikfilm i min sprinklervæske, som er meget koncentreret, og kan købes de fleste steder hvor der handles med autotilbehør.