/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Sejeste eksterne harddisk
Fra : kajsvaj
Vist : 1389 gange
150 point
Dato : 06-09-07 13:42

Hej Rødder og rødinder

Jeg er på jagt efter den sejeste eksterne harddisk. Den skal bruges til en bærbar og skal derfor kunne køre uden ekstern strømforsyning.

Jeg tænkte også på om der var nogen der havde lavet med et system hvor harddisken stopper ved fald. Og herudover må den gerne være vandtæt, røgtæt og gummiarmeret, og bruges af fx de franske legionærer

Er der nogen der kender sådan een ? Stik mig et link

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 06-09-07 13:58

øh
det tror jeg er umulig
"vandtæt, røgtæt og gummiarmeret" hvor skal varmen hen ?
du kan ikke bruge en hd med den strøm der er tilrådighed i et usb stil

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-07 14:08

Du skal da bare have fat i en "blackbox" fra et fly....

Den kan du ikke ødelægge.....

Kan du ikke finde en sådan - ja så køb Anders And.....

Der er ikke andre muligheder....

Kommentar
Fra : kajsvaj

Dato : 06-09-07 14:19

Det var lissom for at slå tonen an at jeg overdrev og bl.a. skrev røgtæt.

Jeg tænker på noget i stil med: http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10821

Kender i nogen der er faldsikre? jeg ved at nogen bærbare computere bruger systemet

-> Mad-Nuser: Ovennævnte HD kører på strømmen fra et USB-stik ...
-> REFI: Anders And... ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-07 14:32

Citat
-> Mad-Nuser: Ovennævnte HD kører på strømmen fra et USB-stik ...

Og hvis du bruger usb - varer det 8 dage at komme i nærheden af dine data....

Skal den virke ordentlig skal den køre Firewire.... (hvad den også kan)

Citat
-> REFI: Anders And... ?

Du lagde ligesom SELV grunden - Georg Gearløs kan lidt af hvert...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-07 14:40
Kommentar
Fra : kajsvaj

Dato : 06-09-07 14:40

-> REFI: Jeg tror godt jeg kan leve med USB-hastigheden (se evt. nedenfor)

Er der ingen der har et link på en ekstern harddisk, som nogenlunde følger mine ønsker ?

Max Sustained Transfer Rate :
FireWire 800: 40-50MB/s
FireWire 400: 30-40MB/s
Hi-Speed USB 2.0: 30MB/s

Kommentar
Fra : kajsvaj

Dato : 06-09-07 14:43

-> REFI: hva er det for en af dem ?

Kommentar
Fra : kajsvaj

Dato : 06-09-07 15:06

He he, jeg fandt lige denneher: http://www.klsecurity.com/disaster_ready_drive_iosafe.htm

glemte måske at skrive at den også gerne måtte være transportabel. Dvs en i det "normale" lille format.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-07 15:09

Den du selv linker til - bare på dansk

Nr. 36-40 fra oven (kan ikke få den til kun at linke til dem....

Kommentar
Fra : kajsvaj

Dato : 06-09-07 17:36

Er der nogen der har fundet en harddisk, som jeg ikke allerede selv har fundet ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-07 17:49

Ja - en hel side

Kommentar
Fra : kajsvaj

Dato : 06-09-07 17:54

->REFI: Syntes du de er bedre end den jeg selv linkede til ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-07 18:14

Da jeg ikke har afprøvet dem alle, kan jeg ikke vide det......

Men hvorfor skal den absolut være bedre - den anden er vel god nok....

Kommentar
Fra : kajsvaj

Dato : 06-09-07 18:29

->REFI: Ja den laver jo fx. ikke tricket med at afbryde harddisken ved fald som nogen bærbare computere ellers kan....

Og iøvrigt behøver du ikke basere din rådgivning på begrænset personlig erfaring. Det er ok hvis du fx. finder et link hvori der står, at "denne eksterne harddisk er mere solid end de fleste".

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-07 18:41

Det er da bare at lede - det behøver du vel ikke vejledning til....

Jeg ved ikke helt hvor du vil hen med spørgsmålet.....

Vil du smide den i hovedet på nogen eller hvad.....

Passer du på dine ting går de ikke i stykker.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-09-07 18:48

Du kan da bare bruge memory stick/card og de fås på 8 GB og dem kan du smide ned fra rundetårn, og hvis de ikke er stjålet - så virker de endnu.

Kommentar
Fra : kajsvaj

Dato : 06-09-07 18:49

Jeg skal ellers love for at der høj kvalitet på svarene herinde efterhånden...

Kommentar
Fra : kajsvaj

Dato : 06-09-07 18:52

Hov E.C, -den sidste kommentar var ikke møntet på dig. -Det er faktisk det mest brugbare svar jeg har fået endnu !! Tak for det!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-09-07 18:59

Jeg bruger dem selv til billedlagring via comp når jeg er på ferie (3 stk på 20 GB)
Her kan du se at de findes - men måske ikke de billigste.
http://www.it-netsupply.dk/shop/usb-pen-drive-25c1.html

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 150 point
Dato : 07-09-07 18:03
Kommentar
Fra : Sjaboay

Dato : 29-11-07 18:08

Lidt sent måske, men har brugbar info til dig (syntes jeg selv), mit svar er modificeret ud fra mit svar i denne tråd: http://www.hol.dk/traad.aspx?fid=22&tid=408351 :

Hej med dig...

#Køb af hårdfør ekstern harddisk uden strømforsyning, men med strøm fra USB Guide#

For et stykke tid siden skulle jeg rådgive min ven om køb af en ekstern harddisk...

Da jeg selv har haft en ekstern harddisk med strømforsyning valgte jeg kun at fokusere på dem som får strøm gennem USB, da jeg af erfaring kan sige at eksterne harddiske med strømfornyning er "#"#¤% fucking irriterende og bulky!!!
Yderligere vil jeg fortælle dig at den harddisk jeg havde ikke var hårdført designet og så en dag var alle mine filer ligepludselig væk... derfor anbefaler jeg stærk at du køber en hårdfør en...

Nå, men da der desværre ikke var lavet nogen samlet guide eller eksistrerede forummer der havde gennemdiskuteret emnet (eksterne harddiske uden strømforsyning) (som der gør for så meget andet)besluttede jeg mig for at gennemgå hele markedet og så lave min egen guide og sende til ham...

Den kan du nu ligeså godt få...
HUSK lad være med bare at trykke Download, menhøjreklikistedet og vælg Save Target As, da filen ellers vises rodet i browseren.... Her er filen: http://peecee.dk/?id=81875

Hvad er så mit bud på hvilken du skal købe?
1. Lacie'n med 7200 RPM (den hurtigste)
2. Buffalo MiniStation™ TurboUSB (billigere, har integreret USB-stik, men er ikke lige så hurtig som ovenstående)

Håber du kunne bruge det til noget :)

Kommentar
Fra : Sjaboay

Dato : 29-11-07 18:10

P.S. der er masser af link i guide-filen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-07 05:31

Jeg holder nu stadig på valg af en solid state harddisk, da fraværet af bevægelige dele gør den særdeles robust, strømbesparende (..hvorfor den kan placeres i en strømforsyningsløs USB HD-case) ..og så er den hurtig!

Endnu er denne type diske rimeligt kostbare, men:

Intet i livet er gratis! Det koster noget at kom' i Paradis

</MOLOKYLE>