/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vægge i bryggers.
Fra : Mosebaek
Vist : 2100 gange
150 point
Dato : 06-09-07 09:38

Jeg vil gerne ha`nogle tips om,hvordan vi kan ændre udseendet af vores bryggers.Den er en del af en ganske alm.parcelhus.Væggene består af helstøbt Leca-elementer,og er dermed ret glatte.(Glittet).Vi har,for nuværende tapet på.Det skal fjernes.Jeg forestiller mig,en form for puds.Evt.noget i stil med Scalcem.Som sagt er muren ret glat,så det skal helst have en god vedhæftning.
Forslag er meget velkomne.
Kigger ind igen sidst på eftermiddagen.

V.H.Mosebaek.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-09-07 09:46

Jeg ville vælge, at sætte glasvæv på og så male det med noget vaskbart maling af god kvalitet.

mvh dova

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 06-09-07 10:02

eller glasfilt. Mange blir lumsk kede af væv på væggen i løbet af nogle måneder eller år

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-09-07 16:36

Læg 3-4 mm Scalterm på---lav murstensmønster og sandskur med Scalcem 2000.
Nemt at arbejde med, binder på næsten alt og ser godt ud.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-09-07 17:22

Hvad er det i gerne vil havde jeres bryggers skal udstråle?

Stemmer klart for filt og en god maling - det er formodentlig indretningen der skal justeres, nogle stemningsskabende farver og en god løsning af opbevaring.

Du er velkommen til at sende billeder så du kan få præcise kommentarer.
Bare skriv til mig privat - jeg er nyuddannet arkitekt.

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 06-09-07 18:31

øh
hvad er scalterm??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-09-07 18:49

Det er en ganske lille bryggers vi har,7 kvm.Det er noget groft glasvæv der sidder der nu.Det skal pilles ned.Vi vil helst ikke ha`tapet mere.Den må godt få en lidt mere "rå look".
Derfor tror jeg på noget i retning af scalcem,eller en grov form for sandspartling.
Jeg har set engang på tv,maleren trak noget på muren,og så bare brugte en kost bagefter.
Men problemet er nok vedhæftning.Nogle steder er elementerne lige så glatte,som en "glittet" betongulv.

V.H.Mosebaek.

Kommentar
Fra : annette-sejr

Dato : 06-09-07 23:01

Hvis du er til de lette løsninger så kan du male med en maling med sand i. Det giver en mat ru overflade og kan enda camuflere glasvæv. Mvh. Annette

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 07-09-07 08:10

Prøv med sandspartel - et 3-5mmlag og kør så fingerne igennem det ladet tørre og mal det - det ser megt dekorativt ud , men husk hvis det skal af igen efter nogle år er det en besærlig proces

Accepteret svar
Fra : Laika_pigen

Modtaget 150 point
Dato : 07-09-07 09:37

Hejsa.

Som maler vil jeg nok anbefale du tager noget strukturmaling så. Det kan du påføre med rulle eller med pensel.

http://www.handyman.dk/goderaad/goderaad_raad.asp?id=394

http://malerbiksen.dk/index.php?f=kat&kat=51&hkat=51&shop&gclid=CKOc7JHssI4CFRYjXgodoXVYLQ

Men inden du går igang skal du sørge for at få klargjordt bunde.
I stedet for et skal til at rense det gamle væv ned som alligevel sikker pokkers godt fast sikkert, så plejer jeg som maler at fuldspartle de vægge med væv på, da det er meget nemmer. Så skal du ha det slebet og grundet. Derefter kan du gå igang med dit struktør maling.

Håber du kan bruge det til noget. Og har du andre spørgsmål skal jeg gerne hjælpe dig hvis jeg kan.
God fornøjelse.

VH Laika_Pigen.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-09-07 20:58

Tak for svaret Laika_pigen.Her er inspiration,vi vil benytte os af.

V.H.Mosebaek