/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel 2007
Fra : ferik
Vist : 459 gange
500 point
Dato : 06-09-07 09:22

I Excel 2007 kan jeg ikke finde "søgefunktionen"
jeg har en del store excel filer jeg næsten daglig søger i
i Excel 2003 er der en god søgefunktion under Redigere

Accepteret svar
Fra : sion

Modtaget 510 point
Dato : 06-09-07 09:30

På fanen "Startside" findes rubrikken "Redigering" helt til højre. Her er der en kikkert-ikon med teksten "Find og vælg". Herunder finder du de samme søgeværktøjer, som i Office 2003.

Simon

Kommentar
Fra : sion

Dato : 06-09-07 09:32

Men jeg vil give dig ret i, at det er svært at vænne sig til den nye menustruktur i Office 2007.

Jeg sidder også tit og leder længe efter en knap eller en menu, som jeg ved, hvor ligger i Office 2003

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 06-09-07 13:01

Tak for svaret sion.

Kommentar
Fra : sion

Dato : 06-09-07 13:08

Ja selv tak...

Man kan diskuttere, om svaret er 500 point værd...

Det er det nok ikke...

Simon

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 06-09-07 15:12

til Simon !
i går sad jeg hos en ven og skulle finde en kode, i en Excel fil, på USB nøglen
jeg har ca 800 forskellige adresse, koder mm i denne excel fil
da jeg ikke kunne søge, brugte jeg meget tid på at finde det rigtige, uden resultat
så jeg syntes, at dit svar er mere end 1000 point værd

ERIK

Kommentar
Fra : sion

Dato : 06-09-07 15:57

Sådan kan man selvfølgelig også se på det...

Jeg så det kun fra min synsvinkel, og derfra må jeg sige, at det var det svar - som jeg har givet - med størst antal point pr. tidsforbrug. Ofte bruger jeg meget tid på at udtænke en formel, hvor der så (kun) er udlovet 100 point.

Men det er klart, at det er lige irriterende for spørgeren, hvad enten det er en kompliceret formel, der mangler, eller en simpel funktion eller menu, som han ikke kan finde.

Jeg er i hvert fald glad for, at jeg kunne hjælpe dig.

Simon