/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
tvout. lyd men ingen billed
Fra : M4GIC
Vist : 408 gange
201 point
Dato : 31-01-03 21:42

Hej...
Jeg har lige købt et tvoutkabel(s vhs til scart).
Når jeg slutter det grafikkortet(Riva TNT2) til kan jeg hører men ikke se computeren...
Er det fordi jeg slutter den til lydkortet? Hvordan får jeg det til at virke?
HJÆLP!!!

M4G!C

Accepteret svar
Fra : fusses

Modtaget 211 point
Dato : 31-01-03 22:21

hej

tjaa du bør have lyden til lydkortet men den sidste til tv-kortet!!

derefter skal du i instillinger for skærm og fortælle den at den hat en tv skærm som du vil bruge pt.

der findes et lille program til at gøre dette skift nemmere: Tv. tools http://tvtool.info/index_e.htm

når du først har "hul igennem"

fusses

PS: hvis flere det driller må du lige taste!!

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 31-01-03 23:36

husk at slå over på In-Put bag eller for på tvet, for hvis den står på Out-Put så er skærmen stort.

/Steffan

Kommentar
Fra : M4GIC

Dato : 01-02-03 00:29

Ja ok...
Nu virker det men det er sort/hvid?!?!
Er det fordi det er en shareware version af tv tools jeg har?
Eller er det bare fordi jeg har glemt et flueben et eller andet sted.?.?.?

MVH

M4GIC

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 01-02-03 16:19

Der hvor der står TV-format der skal du vælge Pal i stedet For NTSC.

/Steffan

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 01-02-03 16:21

Altså:

Åben TVtool > Find Tv-format > Sæt prik der hvor der står PAL > Vælg Tv Mode (Den grøne knap)

Skriv ligge hvis det ikke virkede.

/Steffan

Kommentar
Fra : M4GIC

Dato : 02-02-03 13:05

Nu har jeg prøvet alt hvad der i den der menu men det virker ikke.
Har i flere ideer?

MVH

MAGIC

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 05-02-03 18:51

Jeg er også ved at få pc'en over på tv'et....

Men hvordan kommer man ud af 'TV Mode' igen? Jeg trykkede og kunne ikke komme tilbage. (Blev nød til at genstarte!)

Godkendelse af svar
Fra : M4GIC

Dato : 08-01-04 10:29

Tak for svaret fusses.