/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Home Server
Fra : lilletroll
Vist : 414 gange
100 point
Dato : 06-09-07 04:58

jeg sidder og prøver og finde ud af hvad man enlig kan i Windows Home Server.
jeg har en ide men ved ikke om det kan lade sig gøre.
vi er 3 i hjemmet hjemme og køre alle office 2003 men kan man ligge mail systemet på Windows Home Server og så cymkronicere kalendrene, eller hvordan klare man det . så jeg også kan bruge / se min mail når jeg er på job i udlandet..

Kommentar
Fra : tusneldaTusindfryd

Dato : 08-09-07 13:43

Nu er WHS ret jomfrueligt land for mig...

MEN en af de væsentligst features, som Microsoft lancerer Home Server med, er netop, at man kan få adgang til alle sine tilsluttede computere, printere osv selvom man sidder i den anden ende af verden. Funktionaliteten er dog ikke fuld med fx Vista Home Premium, hvilket virker ret tumpet.

se evt:
http://forums.microsoft.com/WindowsHomeServer/ShowPost.aspx?PostID=2097133&SiteID=50

Serveren er dog først og fremmest beregnet til at gemme data på. Men hvis I har 3 PCere i netværk, kan I vel allerede synkronisere jeres kalendere nu?

Kommentar
Fra : farmerib2

Dato : 08-09-07 20:45

Nu er dit mail spørgsmål en del mere kompliceret end at kunne dele filer/printere over et netværk. Problemet ligger i at når du igennem outlook henter din mail ned, og gemmer din kalender, så gør du det til en fil. Den fil kan 2 ikke læse i på samme tid. Dette er gældende for både pop3 og imap.

Problemet kan løses ved at benytte exhange server, som er en mailserver der giver dig adgang til at dele forskellige services med andre. Dette er et enterprice produkt, og er ikke noget menigmand "bare" har adgang til. Men man kan købe sig til et webhotel der udbyder denne services.

Man kunne jo liste sig til at sige, når man nu har invisteret i computer med en WHS licens, så ville det måske også være en ide selv at hoste sin mail server. Så kan man vel selv vælge om man vil betale for sin mail server.... ;)

\dennis