/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP på bærbar
Fra : marcussen1
Vist : 634 gange
500 point
Dato : 05-09-07 20:48

Jeg har en bærbar, der er købt med Vista installeret, og det er forså vidt godt nok. Vista HomeBasic har jeg fjernet og installeret XP PRO, og det gik glat nok, men jeg kan ikke komme på nettet og få lyd på. Der mangler vel sagtens diverse drivere, og så kommer spørgsmålet: Hvordan finder jeg de drivere, jeg skal bruge?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : me67

Dato : 05-09-07 20:50

Hvilken model er din bærbar ?

Venligst ME67

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-07 20:51

Du har fået en cd sammen med din notebook - de ligger der......

Kommentar
Fra : me67

Dato : 05-09-07 20:51

Bærbarproducentens hjemmeside har oftest driverne liggende

Venligst ME67

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 05-09-07 20:56

Modellen hedder: HP Pavillion dv6000, det eneste, der var med i leveringen er 2 recovery diske

Kommentar
Fra : me67

Dato : 05-09-07 21:00

Citat
det eneste, der var med i leveringen er 2 recovery diske

Ja og det er sikker en engelsk og en dansk udgave af Vista.

Har din notebook ikke en mere specifik modelnummer (kig evt. under bunden) ??

Venligst ME67

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 05-09-07 21:09

Den hedder HP Pavillion dv6306eu

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-09-07 21:10
Kommentar
Fra : me67

Dato : 05-09-07 21:11
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-09-07 21:11
Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 05-09-07 21:35

Så har jeg downloaded driveren fra HP's hjemmeside og prøvet at installere den, men får kun at vide at, "siden kan ikke vises"

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 05-09-07 21:35

Driveren hedder sp35451, hvis det siger noget

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 05-09-07 21:48

Altså ingen forbindelse til nettet

Kommentar
Fra : cityman4life

Dato : 05-09-07 21:54
Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 05-09-07 21:57

cityman............................................
du er da en meget sjov fyr eller fyrinde

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 05-09-07 22:02

Jeg må desværre lukke for iaften, men imødeser med spænding evt andre indlæg.
God nat
Niels

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-07 09:00

De recovery diske du har indeholder de drivere du mangler....

Find nu først ud af HVOR problemet er og bed den om at installere fra CDerne,,,,

Det er muligt du skal lede lidt i bibkiotekerne hvor de ligger - men de er der.....

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 06-09-07 11:05

Driverne på CD'erne / DVD'erne er jo nok VISTA-kompatible når det er VISTA der var på fra starten? - så de nytter måske ikke så meget når det er XÅ der nu er på maskinen?

Der findes software til at identificere tilsluttet hardware (der er bl.a. AIDA 32 men også et nyere og noget bedre program, kan bare ikke lige huske hvad det hedder)

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 07-09-07 09:43

der mangler vist noget trådløst driver værk

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 08-09-07 20:29

Jeg har desværre ikke kunnet komme videre. Jeg har talt med en supporter fra HP og skal sansynligvis aflevere notebook'en til rep. Jeg kommer tilbage, når jeg ved mere.
Foreløbig tak for hjælpen.
Niels

Kommentar
Fra : hyggelig01

Dato : 22-09-07 22:26

hvordan fik du din xp pro til at blive instalert , for min vil ikke den viser kun en blå fejl side har ose forsøgt med xp home det var det sammen resultat håber at nogle kan give mig et godt råd jeg har en ADVENT 8215nordic

Kommentar
Fra : porumbel

Dato : 25-10-07 00:52

hej,din pc fejler ikke noget du behøver ikke send den til reparation.
Du skal hente de driver fra hp.com til din pc, de har dem både til vista og xp.I dit tilfælde xp selvfølgelig. Du kan ikke bruge din genoprettelses cd da det er jo til vista. Og du har iike adgang til internet .Download driverne fra en anden pc (fra en ven osv)gem dem i en mappe og brænd dem på en cd/dvd, og smid så cd/dvden i din pc og instalere dem derfra. Det er ikke sikkert at hp har alle driverne på deres hjæmmeside det sker men de har i hvert fald nogle af dem ,hvis din pc er med en intel processor skal du også bruge en (erthernet controller) den henter du fra intel.com
jeg har selv lavet to stk hp pavilion fra vista om til xp.

Kommentar
Fra : porumbel

Dato : 25-10-07 02:49

hej,en besked til (hyggelig01) smid xp cden i pcen ,men du må ikke starte med at instalere det med det samme, cden skal være i før genstart ,og genstar nu og vælg boot fra cd når du bliver spurgt tryk enter jeg troer det hjælper