/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Afløse til chokolade og cola
Fra : alice_trauelsen
Vist : 1744 gange
100 point
Dato : 14-09-01 09:00

Hej
Jeg prøver på at tabe mig. Jeg er kronisk syg. Jeg ved godt at når jeg for at få energi til at klare f.eks. mit frivilige arbejde på Radio Luna, så spiser jeg et stykke ritter og drikker cola light. Det er ikke sundt. Men jeg har brug for energi. Hvad kan jeg bruge i stedet for. Jeg har prøvet med vindruer og det kan jeg også godt lide, men de holder sig ikke ret længe, så jer når aldrig at spise dem op. Hvad gør jer. Jeg vejer ca. 98 kg. i dag.
Hilsen
Alice

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 110 point
Dato : 14-09-01 09:46

Tag en pose Gulerødder samt en kartoffelskræller med. Så kan du lynhurtigt skrælle nogle stykker,-skære dem i "Stænger" sætte dem i et glas med Koldt vand foran dig. Det tager både den "søde tand" samt mætter og giver energi. Tag evt. et par "Humpler" Rugbrød med- Æbler ville jo også være en dejlig ting.
Med Venlig Hilsen
Vibeke
parkens@beskedtdcadsl.dk

Godkendelse af svar
Fra : alice_trauelsen

Dato : 14-09-01 09:52

Hej
Idee er god, men jeg er ikke særlig vild med gullerødder, måske kan jeg blive det. Det er værd at prøve.

Mange hilsner
Alice

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-09-01 13:41

min læge foreslog mig, banan, hvis jeg manglede et akut tilskud af energi -
jeg føler dog ikke selv jeg kan mærke det store, men, det kan jo bare være
hos mig det ikke virker

katjastrofen

"alice_trauelsen" <alice_trauelsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:uSho7.8985$9V5.463169@news000.worldonline.dk...
> Hej
> Jeg prøver på at tabe mig. Jeg er kronisk syg. Jeg ved godt at når jeg
> for at få energi til at klare f.eks. mit frivilige arbejde på Radio
> Luna, så spiser jeg et stykke ritter og drikker cola light. Det er ikke
> sundt. Men jeg har brug for energi. Hvad kan jeg bruge i stedet for. Jeg
> har prøvet med vindruer og det kan jeg også godt lide, men de holder sig
> ikke ret længe, så jer når aldrig at spise dem op. Hvad gør jer. Jeg
> vejer ca. 98 kg. i dag.
> Hilsen
> Alice
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-09-01 20:31

uden at lyde plat men..........
hvad med MAD......???

og når du venner dig til at spise så taber dudig oven i køber og du har god
energi..
og er mere rask...

det kunne lyde (uden at kende til din situation i øvrigt) som om du spiser
for lidt fedt og dermed har nogel fedtmangel symptomer... kløende øjne. tør
hovedbund ..... o.a....

kasper

"Katjastrofen" <katja.bk@email.dk> skrev i en meddelelse
news:9nsu26$2pn0$1@news.cybercity.dk...
> min læge foreslog mig, banan, hvis jeg manglede et akut tilskud af
energi -
> jeg føler dog ikke selv jeg kan mærke det store, men, det kan jo bare være
> hos mig det ikke virker
>
> katjastrofen
>
> "alice_trauelsen" <alice_trauelsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:uSho7.8985$9V5.463169@news000.worldonline.dk...
> > Hej
> > Jeg prøver på at tabe mig. Jeg er kronisk syg. Jeg ved godt at når jeg
> > for at få energi til at klare f.eks. mit frivilige arbejde på Radio
> > Luna, så spiser jeg et stykke ritter og drikker cola light. Det er ikke
> > sundt. Men jeg har brug for energi. Hvad kan jeg bruge i stedet for. Jeg
> > har prøvet med vindruer og det kan jeg også godt lide, men de holder sig
> > ikke ret længe, så jer når aldrig at spise dem op. Hvad gør jer. Jeg
> > vejer ca. 98 kg. i dag.
> > Hilsen
> > Alice
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-09-01 22:13

"Kasper Finn Johansson" <finn@fremtid-nu.dk> wrote in message
news:3ba25a3e$0$23924$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> det kunne lyde (uden at kende til din situation i øvrigt) som om du spiser
> for lidt fedt og dermed har nogel fedtmangel symptomer... kløende øjne.
tør
> hovedbund ..... o.a....

nu blev jeg interesseret.... hvad andre symptomer er der på fedtmangel??
iøvrigt et emne jeg aldrig har hørt nævnt før...
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-09-01 01:56

Generelt skulle fedtmangel give tør hud, så en interview i tv, hvor
vedkommende sagde, at man netop tit så overvægtige havde problemer med
huden, fordi de spiste for fedtfattigt, og at det var vigtigt at de spiste
fedt, men helst af den sunde slags, altså som f.eks. fisk, nødder og lign.
Hendes råd var f.eks. ud med det smarte morgenmad og ind med den gammeldags
havregryn, som jo var blevet "skoddet" pga de hele 7 gram fedt pr 100 gram

katja.

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:ituo7.10726$9V5.497797@news000.worldonline.dk...
> "Kasper Finn Johansson" <finn@fremtid-nu.dk> wrote in message
> news:3ba25a3e$0$23924$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > det kunne lyde (uden at kende til din situation i øvrigt) som om du
spiser
> > for lidt fedt og dermed har nogel fedtmangel symptomer... kløende øjne.
> tør
> > hovedbund ..... o.a....
>
> nu blev jeg interesseret.... hvad andre symptomer er der på fedtmangel??
> iøvrigt et emne jeg aldrig har hørt nævnt før...
> --
> knus sabina
>
> behind every good woman,
> lies a trail of men...*SF*
> læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-09-01 21:08

HELT ENIG... for at starte der.....
og ud med mini og skummet mælk . det har intet med mælk at gøre...! hvis du
vil bruge mælk så brug sød (eller let...)
andre symptomer...
hud, hår, tørre / kløende øjne. negle (bløde, flossede) hovedpine......
mavebesværd....

og som sagt MANGE overvægtige har disse problemer..... fordi de spiser for
lidt ( ja han skrev for lidt) og i sær for lidt fedt....

Kasper..
(alle er velkomne til at kontakte mig direkte) .........

"Katjastrofen" <katja.bk@email.dk> skrev i en meddelelse
news:9nu96h$1v7d$1@news.cybercity.dk...
> Generelt skulle fedtmangel give tør hud, så en interview i tv, hvor
> vedkommende sagde, at man netop tit så overvægtige havde problemer med
> huden, fordi de spiste for fedtfattigt, og at det var vigtigt at de spiste
> fedt, men helst af den sunde slags, altså som f.eks. fisk, nødder og lign.
> Hendes råd var f.eks. ud med det smarte morgenmad og ind med den
gammeldags
> havregryn, som jo var blevet "skoddet" pga de hele 7 gram fedt pr 100 gram
>
> katja.
>
> "Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> news:ituo7.10726$9V5.497797@news000.worldonline.dk...
> > "Kasper Finn Johansson" <finn@fremtid-nu.dk> wrote in message
> > news:3ba25a3e$0$23924$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > det kunne lyde (uden at kende til din situation i øvrigt) som om du
> spiser
> > > for lidt fedt og dermed har nogel fedtmangel symptomer... kløende
øjne.
> > tør
> > > hovedbund ..... o.a....
> >
> > nu blev jeg interesseret.... hvad andre symptomer er der på fedtmangel??
> > iøvrigt et emne jeg aldrig har hørt nævnt før...
> > --
> > knus sabina
> >
> > behind every good woman,
> > lies a trail of men...*SF*
> > læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
> >
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-01 06:04

Orv der er jeg bestemt ikke enig

Fedt fra kød og mejeri produkter, betegnes ikke som sundt fedt, og der er
derfor ingen grund til at indtage det.

faktisk er stigende indtag af netop disse ting, for den generelle dansker,
noget som man mener, er med til at netop "danskerne" er blevet for
overvægtige

katja

"Kasper Finn Johansson" <finn@fremtid-nu.dk> skrev i en meddelelse
news:3ba505ef$0$82092$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> HELT ENIG... for at starte der.....
> og ud med mini og skummet mælk . det har intet med mælk at gøre...! hvis
du
> vil bruge mælk så brug sød (eller let...)
> andre symptomer...
> hud, hår, tørre / kløende øjne. negle (bløde, flossede) hovedpine......
> mavebesværd....
>
> og som sagt MANGE overvægtige har disse problemer..... fordi de spiser for
> lidt ( ja han skrev for lidt) og i sær for lidt fedt....
>
> Kasper..
> (alle er velkomne til at kontakte mig direkte) .........
>
> "Katjastrofen" <katja.bk@email.dk> skrev i en meddelelse
> news:9nu96h$1v7d$1@news.cybercity.dk...
> > Generelt skulle fedtmangel give tør hud, så en interview i tv, hvor
> > vedkommende sagde, at man netop tit så overvægtige havde problemer med
> > huden, fordi de spiste for fedtfattigt, og at det var vigtigt at de
spiste
> > fedt, men helst af den sunde slags, altså som f.eks. fisk, nødder og
lign.
> > Hendes råd var f.eks. ud med det smarte morgenmad og ind med den
> gammeldags
> > havregryn, som jo var blevet "skoddet" pga de hele 7 gram fedt pr 100
gram
> >
> > katja.
> >
> > "Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> > news:ituo7.10726$9V5.497797@news000.worldonline.dk...
> > > "Kasper Finn Johansson" <finn@fremtid-nu.dk> wrote in message
> > > news:3ba25a3e$0$23924$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > > det kunne lyde (uden at kende til din situation i øvrigt) som om du
> > spiser
> > > > for lidt fedt og dermed har nogel fedtmangel symptomer... kløende
> øjne.
> > > tør
> > > > hovedbund ..... o.a....
> > >
> > > nu blev jeg interesseret.... hvad andre symptomer er der på
fedtmangel??
> > > iøvrigt et emne jeg aldrig har hørt nævnt før...
> > > --
> > > knus sabina
> > >
> > > behind every good woman,
> > > lies a trail of men...*SF*
> > > læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
> > >
> >
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-01 15:02

nej men hvis man skal indtage mejeriprodukter (som ud over fedt også
indeholder protein) så er der ingen grund til at tage noget der minder om
mælk men ikke er det ... )
og efter min mening har viksne ingen grund til at indtage mælk hvis de
spiser kød..!

Kasper

"Katjastrofen" <katja.bk@email.dk> skrev i en meddelelse
news:9o40pa$klf$1@news.cybercity.dk...
> Orv der er jeg bestemt ikke enig
>
> Fedt fra kød og mejeri produkter, betegnes ikke som sundt fedt, og der er
> derfor ingen grund til at indtage det.
>
> faktisk er stigende indtag af netop disse ting, for den generelle dansker,
> noget som man mener, er med til at netop "danskerne" er blevet for
> overvægtige
>
> katja
>
> "Kasper Finn Johansson" <finn@fremtid-nu.dk> skrev i en meddelelse
> news:3ba505ef$0$82092$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > HELT ENIG... for at starte der.....
> > og ud med mini og skummet mælk . det har intet med mælk at gøre...! hvis
> du
> > vil bruge mælk så brug sød (eller let...)
> > andre symptomer...
> > hud, hår, tørre / kløende øjne. negle (bløde, flossede) hovedpine......
> > mavebesværd....
> >
> > og som sagt MANGE overvægtige har disse problemer..... fordi de spiser
for
> > lidt ( ja han skrev for lidt) og i sær for lidt fedt....
> >
> > Kasper..
> > (alle er velkomne til at kontakte mig direkte) .........
> >
> > "Katjastrofen" <katja.bk@email.dk> skrev i en meddelelse
> > news:9nu96h$1v7d$1@news.cybercity.dk...
> > > Generelt skulle fedtmangel give tør hud, så en interview i tv, hvor
> > > vedkommende sagde, at man netop tit så overvægtige havde problemer med
> > > huden, fordi de spiste for fedtfattigt, og at det var vigtigt at de
> spiste
> > > fedt, men helst af den sunde slags, altså som f.eks. fisk, nødder og
> lign.
> > > Hendes råd var f.eks. ud med det smarte morgenmad og ind med den
> > gammeldags
> > > havregryn, som jo var blevet "skoddet" pga de hele 7 gram fedt pr 100
> gram
> > >
> > > katja.
> > >
> > > "Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:ituo7.10726$9V5.497797@news000.worldonline.dk...
> > > > "Kasper Finn Johansson" <finn@fremtid-nu.dk> wrote in message
> > > > news:3ba25a3e$0$23924$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > > > det kunne lyde (uden at kende til din situation i øvrigt) som om
du
> > > spiser
> > > > > for lidt fedt og dermed har nogel fedtmangel symptomer... kløende
> > øjne.
> > > > tør
> > > > > hovedbund ..... o.a....
> > > >
> > > > nu blev jeg interesseret.... hvad andre symptomer er der på
> fedtmangel??
> > > > iøvrigt et emne jeg aldrig har hørt nævnt før...
> > > > --
> > > > knus sabina
> > > >
> > > > behind every good woman,
> > > > lies a trail of men...*SF*
> > > > læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
> > > >
> > >
> >
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-01 15:46

Ahva ??

mælk er da godt for knogle og ting, og jeg vil da nødigt have kød på mine
havregryn.

for mig smager skummemælk fint, det er en et spørgsmål om vane. og jeg vil
gerne undgå de ekstra kalorier og det ekstra fedt der er i let og sødmælk,
især fordi de jo sætter sig direkte på sidebenene. [forstå mig ret]

katja

"Kasper Finn Johansson" <finn@fremtid-nu.dk> skrev i en meddelelse
news:3ba601c1$0$82063$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> nej men hvis man skal indtage mejeriprodukter (som ud over fedt også
> indeholder protein) så er der ingen grund til at tage noget der minder om
> mælk men ikke er det ... )
> og efter min mening har viksne ingen grund til at indtage mælk hvis de
> spiser kød..!
>
> Kasper

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-01 23:29

"Katjastrofen" <katja.bk@email.dk> skrev i en meddelelse
news:9o52ck$28pt$1@news.cybercity.dk...
> Ahva ??
>
> mælk er da godt for knogle og ting, og jeg vil da nødigt have kød på mine
> havregryn.

Det er kalken i mælken der er godt, ikke selve mælken. Man kan sagtens få
dækket sit fulde behov for kalk, og hvad der ellers er af gode ting i mælk,
uden overhovedet at drikke/indtage så meget som en dråbe mælk i hele sit
liv.

Vores behov for animalsk protein får vi dækket via indtagelse af kød
og/mælk - herunder mælkeprodukter. Ofte er problemet, at vi indtager for
meget af disse ting, og så er det godt, kun at holde sig til én af delene, i
begrænsede mængder, selvfølgelig.

Nu er jeg ikke en af dem, der hverken drikker mælk, eller spiser mange
mælkeprodukter, samt spiser de vilde mængder kød. Så når jeg endelig bruger
mælk i min madlavning, foretrækker jeg at bruge let- eller sødmælk, og så
skærer lidt ned på kødpålægget dén dag. Så går regnskabet op.

Tina

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-01 21:19

nok ikke overraskende er jeg helt enig med idg ...
det jeg også tænker på er at vist nok (det er længe siden jeg har læst det
op) er det op i mod 70% af voksne der har større eller mindre alergisk
reaktion over for mælk (primært KO...)

kasper

"Tina Andersen" <misstina_dk@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
news:3ba67954$0$262$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Katjastrofen" <katja.bk@email.dk> skrev i en meddelelse
> news:9o52ck$28pt$1@news.cybercity.dk...
> > Ahva ??
> >
> > mælk er da godt for knogle og ting, og jeg vil da nødigt have kød på
mine
> > havregryn.
>
> Det er kalken i mælken der er godt, ikke selve mælken. Man kan sagtens få
> dækket sit fulde behov for kalk, og hvad der ellers er af gode ting i
mælk,
> uden overhovedet at drikke/indtage så meget som en dråbe mælk i hele sit
> liv.
>
> Vores behov for animalsk protein får vi dækket via indtagelse af kød
> og/mælk - herunder mælkeprodukter. Ofte er problemet, at vi indtager for
> meget af disse ting, og så er det godt, kun at holde sig til én af delene,
i
> begrænsede mængder, selvfølgelig.
>
> Nu er jeg ikke en af dem, der hverken drikker mælk, eller spiser mange
> mælkeprodukter, samt spiser de vilde mængder kød. Så når jeg endelig
bruger
> mælk i min madlavning, foretrækker jeg at bruge let- eller sødmælk, og så
> skærer lidt ned på kødpålægget dén dag. Så går regnskabet op.
>
> Tina
>

Kommentar
Fra : joker

Dato : 13-03-02 15:48

hejsa.
jeg har en vennine der har haft samme problem, men hun er så begyndt at spise bananer eller æbler( frugt) i stedet for og hun er ved at være godt i gang med at tabe sig. Men du skal sørge for at drikke godt med vand. Jeg selv , ja jeg vejer det samme som dig og kæmper også med min vægt, så jeg ved hvad du mener.
men prøv med at have godt med frugt der hjemme, det kan være at det ville hjælpe dig lidt.

Mvh Mulle.