/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
AVG eller AWAST ?
Fra : supertorsdag
Vist : 3774 gange
50 point
Dato : 05-09-07 16:20

Hvad er det bedste antivirus program AVG eller AWAST ??
Hvilket af disse to tager de fleste system resourcer ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-07 16:28

Ja der er frit valg....

Smag og behag....

+er og -er......

Det spørgsmål vender hver anden dag - enige bliver hverken vi eller experterne aldrig

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 05-09-07 16:36

Målt på, hvem der stopper/fanger flest vira, er Avast klart bedst.

AVG er rent ud sagt noget skod.

Ingen af dem bruger særlig mange systemressourcer.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 05-09-07 17:00

http://www.pcworld.dk/art/7947?page=1

Ovenstående er et link hvor en lang række gratis virusprogrammer testes dog er nogle af dem kommet i nye udgaver siden

VH

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 05-09-07 17:07

Avast virusscanner er freeware, men har mange ting bla. autoupdate, realtimescanning og mailscanning. Derudover en rigtig god support. Dette Antivirus prg. er på fuld højde med dem man køber, hvad angår effektivitet.
Så absolut "meget for pengene"

Jeg bruger selv Avast og jeg har ikke fortrudt at jeg smed norton ud..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-07 17:42
Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-09-07 19:24

Avast stopper også en masse spyware. Den funktion skal du betale for i AVG. Iøvrigt er Avast modulopbygget, så du evt kan spare ressourcer på de moduler du måske ikke bruger.

AVG er populært, men ikke særligt godt. Jeg har set alt for mange AVG brugere, der er blevet inficeret.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 05-09-07 21:41

tjah
jeg er ikke meget for "gratis programmer"
jeg har altid brugt Symantec Norton Internet Security 2007
tænk ikke så meget på recurcer men på sikkerheden på din pc

Norton Internet Security 2007 kan fkatisk erhverves for kun kr.199
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=248464

mvh. Mad-Nuser

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-07 21:45

Mad_Nuser - gratisprogrammer overgår ofte betalingsprogrammer i effektivitet når det kommer til stykket.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 05-09-07 21:51

Jeg ville i hvert fald føle mig mere tryg med Avast end med Norton Antivirus.

Bruger dog ingen af dem - men det er sådan set spørgsmålet uvedkommende.