/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Removable storage service
Fra : Teil
Vist : 640 gange
100 point
Dato : 05-09-07 12:11

Kort og godt, Mine cd drev kan ikke læse cd, driver er ok.
Brænde går fint.
Fejlmelding: RSM kan ikke styre bibliotek CDROM0 resp. 1
Databasen er beskadiget.
Hvorfra reparere, cd drev er jo udelukket?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 05-09-07 13:17

ligger mappen i386 på din pc ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-09-07 13:42

Tør de fedtede fingre af dine CDer

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-09-07 14:09

http://peecee.dk/?id=66308
Ja en søgning viser dette.

o.v.n.
Du må vente til julens storvask.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 05-09-07 15:07

så burde du kunne lave en repair derfra:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4 helt nederst i tip no. 4

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-09-07 16:25

Det blev ikke en repair men en kopi med samme fejl.

Denne melding dukker op ved forsøg at åbne cd drev
http://peecee.dk/?id=66322

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 05-09-07 17:22

- prøv at gå i Administrator og giv tilladelse til alle brugere...

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 05-09-07 17:24

du skal jo ikke bruge cd-drevet:
REPAIR WINDOWS-XP UDEN CD:

Kræver at mappen i386 er kopieret/lagt over i din PC, da den normalt kun findes på Installations-cd'en

Find winnt32.exe på din PC. Tryk på den og så får du nu mulighed for at opgradere eller installere.
Vælg Opgrader (produktnøgle skal bruges)
Så kører det, og det bedste: der skal ikke bruges CD (det er åbenbart formålet med at installationen laver back-up filer)
Du bliver også tilbudt at hente alle opdateringer inden du begynder at opgradere.
Til slut skal man re-aktiveres/re-registreres hos Microsoft.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-09-07 18:40

Citat
du skal jo ikke bruge cd-drevet:

Netop, det kan jeg heller ikke.
Citat
Kræver at mappen i386 er kopieret/lagt over i din PC, da den normalt kun findes på Installations-cd'en

Kan heller ikke lade sig gøre, af samme grund.

Citat
Find winnt32.exe på din PC. Tryk på den og så får du nu mulighed for at opgradere eller installere.
Vælg Opgrader (produktnøgle skal bruges)

Opgrader ja, og troede det betød suplerende fra microsoft.

Jeg har ingen mulighed at hente mappen i386 fra installations cd-en

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 05-09-07 18:52

Teil >> du har jo allerede i386 liggende i roden af C:\
har du jo selv vist i dit upload http://peecee.dk/uploads/0907/rsm.doc
du skal altså IKKE bruge hverken cd-drev eller CD

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-09-07 19:53

Citat
Kræver at mappen i386 er kopieret/lagt over i din PC, da den normalt kun findes på Installations-cd'en

Find winnt32.exe på din PC. Tryk på den og så får du nu mulighed for at opgradere eller installere.
Vælg Opgrader (produktnøgle skal bruges)
Så kører det, og det bedste: der skal ikke bruges CD (det er åbenbart formålet med at installationen laver back-up filer)
Du bliver også tilbudt at hente alle opdateringer inden du begynder at opgradere.
Til slut skal man re-aktiveres/re-registreres hos Microsoft.

Så kan vi konstatere at kuren ikke hjalp, det kørte helt efter bogen, din vejledning.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-09-07 20:02

Som jeg ser det er XP gendannet med samme fejl.
Opgrader er en ting repair en anden.
I dette forløb ser jeg ikke noget om repair.

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 100 point
Dato : 05-09-07 20:04

man foretager i realiteten en repair

men hvis det ikke hjalp, har jeg ikke flere ideer

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-09-07 20:07

Så må jeg til at være kreativ.
Format C: er ikke den morsomme løsning

Godkendelse af svar
Fra : Teil

Dato : 05-09-07 23:41

Tak for svaret hcma.
Problemet er løst, resultatet er dog hårdtslående.
Computeren en Acer med tilhørende recovery cd-er
Boot menu F12 begynd med 1.e cd, den kører
windows er jo ikke startet.
Prisen alt skal installeres igen. Det vigtige ligger i back up.

For øvrigt interessant med din metode - opgrader uden cd.
Så har man lært det også.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-09-07 23:42

Det var lige 3 timer34 min.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-09-07 00:00

aaarrrggghhhh !!!! en af de af djævelens skabte recovery-systemer, hvor man ikke selv er herre over det der lægges ind.
nå - det vigtigste er dog at du har fået genoprettet systemet