/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Carporttag som tagterrasse
Fra : GerdMueller
Vist : 1120 gange
40 point
Dato : 31-01-03 20:20

Jeg vil gerne bygge en carport med redskabsskur, hvor taget også skal bruges som terrasse. 3 m x 8 m. Hvordan dimensionerer jeg tagkonstruktionen?

Gerd Mueller

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 02-02-03 11:08

hej Gerd
For at være helt sikker ville jeg nok få en ingeniør til at beregne din tagkonstruktion.
Men ellers er det vel ligesom en etageadskillelse i træ

Hilsen Niels

Accepteret svar
Fra : bdg

Modtaget 40 point
Dato : 11-02-03 09:32

Hej Gerd

Hvilket tag skal der på: let (bølgeeternit) eller tungt (tegl)?

Du skal få dimensioneret dine spær hos din lokale trælast. Tegn en tegning med mål på og aflever den hos trælasten. De vil kunne hjælpe dig, og det vil sikkert ikke koste dig noget da du skal købe dit træ der alligevel.

BDG

Godkendelse af svar
Fra : GerdMueller

Dato : 12-02-03 21:43

Tak for svaret bdg.

Der skal tagpap på. Jeg vidste ikke, at man kan få trælasten til at regne det ud. Tak for det.

Hilsen
Gerd

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 03-06-03 10:06

Skal du have hjælp med dimensioneringen (mod mindre betaling)?