/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Arv & Bistandhjælp
Fra : LoneS
Vist : 724 gange
100 point
Dato : 04-09-07 21:14

Kære Alle Sammen

jeg er gået hen og arvet. Nu har jeg tænkt på om myndigheder kan tage min bistandhjælp
den månde de penge kommer

Hilsen LoneS

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-09-07 21:17

Vil du ha i pose og sæk.?

Du mister din bistand.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 04-09-07 21:24

hmmm...

Det kommer vel lidt an på størrelsen af arven?

Jeg ville ikke prøve at snyde - det skal nok blive opdaget alligevel. Tag en snak med din sagsbehandler og spørg til minimalgrænser m.v. i stedet for.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 04-09-07 21:25

Det kommer meget an på hvor meget du har arvet !!!!

Citat
Kan man få kontanthjælp, hvis man har formue?
Som hovedregel er det en betingelse for at få kontanthjælp, at ansøgeren eller ægtefællen ikke har formue. Kommunen ser dog bort fra beløb op til 10.000 kr. og for ægtefællen 20.000 kr. Der kan desuden ses bort fra en mindre formue, som er nødvendig for at bevare eller opnå en nødvendig boligstandard, eller som bør bevares af hensyn til pågældende eller familiens erhvervs- og uddannelsesmuligheder.

http://www.depweb.dk/social_info/go202_1b_information_om_kontanthjaelp.html#Om_Formueforhold

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-09-07 21:46

Den regel gælder "kun" når du søger bistandshjælp.....

Hver en krone du kommer i nærheden af under bistandshjælpen skal opgives.....

En lotto eller tipsgevinst medfører også nedsættelse (hvis du husker og fortælle det )

Godkendelse af svar
Fra : LoneS

Dato : 04-09-07 21:47

Tak for svaret ans.

Tak for dit Pæne svar

Hilsen Lone