/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
osse internet probs
Fra : WarBitch
Vist : 628 gange
100 point
Dato : 04-09-07 19:39

Hej!
Sidder med næsten det samme problem som broderpivert, men da det alligevel adskiller sig noget, vil jeg oprette en tråd for sig selv..
Her hvor jeg bor er der gratis trådløs internet, men jeg er kun logget på 10-15 min. af gangen, så er jeg nødt til at hive adaptoren ud af stikket, sætte det i igen, og så kan jeg være på igen.. Det er som om den hopper over på et net, som jeg ikke har adgang til.. Det er adaptorens eget program som bliver brugt.. .. Men det er altså godt nok svært at spille mit poker når jeg kun er på i så kort tid..

WB

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-09-07 19:45

Så taber du ikke

Citat
gratis trådløs internet

Hvad går det ud på

Kommentar
Fra : WarBitch

Dato : 04-09-07 19:48

Jah, forstår det såmænd heller ikke selv, men her i byen (lille by uden for Herning) er der altså internet.. Kan godt ske at min udlejer betaler for det, men da jeg har lejet mig ind i hans kælder, skal jeg ikke betale for det.. Han skulle åbne op for internettet før jeg kunne komme på, men der er tre net som min adaptor kan se. Jeg kan altså kun komme på det ene, men den prøver at "hoppe over" på de andre..
Og nej, der er intet at tabe for mig, men da det står i min lejekontrakt at internet er med i prisen, skal det jo gerne virke..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-09-07 19:54

Dvs. du har et accespoint eller lignende......

Der må så være andre i nærheden med "åbne" net.....

Den må på en eller anden måde kunne "tvinges" til kun at søge et bestemt net...

Hvad siger udlejer - har han/hun også problemer... ????

Kommentar
Fra : WarBitch

Dato : 04-09-07 19:58

Nej, og udlejer kan sagtens køre nettet hernede i kælderen på din bærbare, HELT uden problemer.. Og jeg har prøvet om jeg kan tvinge den, men kan simpelthen ikke regne ud hvordan.. grr.. Desuden står der under dét program at signalet er "weak" og den "trådløs netværksforbindelse" siger at det er meget lavt, og hvis man åbner op, for at kunne se alle de tilgængelige net, viser den ingen, altså er det programmet som er fulgt med som skal bruges.. Det hedder "Hawking Wireless Utility"..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-09-07 20:04
Kommentar
Fra : WarBitch

Dato : 04-09-07 20:07
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-09-07 20:13

Hvilket styresystem bruger du. XP ?
Hvis du dobbeltklikker de 2 skærme ned ved uret kan du se hvad din netforbindelse kører igennem med. Der kan du samtidig se hvad sende styrken er. Nede til højre klikker du på Trådløse Netværk og du kommer nu ind i en oversigt der fortæller dig hvilke netværk der er tilgængelige, og også om de er og hvordan de er krypterede.
Klik på Skift avancerede indstillinger nede i venste side.
Klik på miderste faneblad Trådløse Netværk
Der kan du i nederste del af fanen flytte (evt slette) og bestemme hvilke netværk der er dine foretrukne. Det netværk der er fra huset skal flyttes op som det første og du kan nu prøve dig frem. Hvis det nu virker kan du bare slette de andre der er vist på listen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-09-07 20:14

Ja på komputeren, men du må da have en modpart også.....

Eller står den ovenpå....

Kommentar
Fra : WarBitch

Dato : 04-09-07 20:16

"hvis man åbner op, for at kunne se alle de tilgængelige net, viser den ingen" - øhh, ved ikke lige hvordan man laver citatet.. Men den viser nemlig ingen tilgængelige net, dem viser den istedet i det program som fulgte med..

(har iøvrigt været online i 43 min nu, uden problemer.. Gad vide hvad jeg har gjort.. ) hehe

Kommentar
Fra : WarBitch

Dato : 04-09-07 20:17

Og ja, det er iøvrigt XP.. Og modparten står ovenpå, refi..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-09-07 20:22

Citat
Removable antenna with reverse SMA connector - upgradeable to a higher power antenna for a wider wireless coverage. (For the best result, pair the HWUG1 with a Hawking Hi-Gain Antenna )

Kan være du skal have bedre antenne på....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-09-07 20:22

problemet med trådløse netværk kan være at når der er flere forskellige tilgængelige netværk der alle sender på en bestemt kanal kan de forstyrre hinanden. Det kan man så ændre ved at flytte ens kanal til et andet kanalnummer. Hvilken der er bedst må man prøve sig frem med.
Indstillingen skal foretages i routeren og hvis du ikke kan få udlejeren til at prøve det ved jeg faktisk ikke lige hvad der du kan gøre. Jeg kan måske nok hjælpe ved at du fortæller mig hvilken router der er tale om, ligesom refi er inde på.

Kommentar
Fra : WarBitch

Dato : 04-09-07 20:25

Som sagt, står den ovenpå så det ved jeg ikke.. Desværre.. Vil prøve at snakke med min udlejer igen, hvis ikke problemet på en eller anden magisk måde er løst nu, da jeg jo snart har været online i en time, uden problemer (udover katten på mit tastatur hehe).. Vil lige se tiden an, og ellers prøve at snakke med udlejeren om der er noget han kan gøre med routeren..

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 04-09-07 21:11

HuSK at installere IPadressen fra din router

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-09-07 21:47

Hawking kører vi med her (rækker ca. 50 mtr væk på en ekstra antenne)

Hvad har du i din comp af wireless netkort (accesspoint)

Hawking kan sættes til at acceptere din MAC-adresse og kan låses med kryptering eks. wep

Hawking / SMC laver gode USB adaptere som kan give en bedre forbindelse.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-09-07 21:51

jeg lukker for i dag.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-09-07 02:57

Det er fordi signalet er for svag, at du taber forbindelsen, den anden computer som kører uden problemer har sikkert en anden netværks kort, måske et indstiks kort, hvis du har et indbygget trådløs netværk så kan det udmærket være antenne problemer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-09-07 03:05

Måske skulle du forsøge med sådan en dims: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=185581 e.c mener at Hawkings har gode antenner, eller en til usb stikket: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=185590

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-09-07 09:05

Det er USB udgaven fra Hawking jeg har (fulgte med min router) og den sidder på et USB forlængerkabel så det bliver optimalt.
Det er ikke ligemeget hvordan adapteren vender i forhold til routerens antenne.
Routerens antenne er af typen SMA og kan for små penge fås kraftigere med lang ledning for god placering.
Hawking routeren kan sættes til bestemt kanal hvis en naborouter's kanal generer.

Annuller spørgsmålet
Fra : WarBitch

Dato : 05-09-07 10:42

Møjn alle..
Jeg har den lille smarte USB-adaptor med aftagelig antenne, som jeg osse har smidt link ind til.. Jeg har her til morgen sat mit USB-forlængerkabel til, så den bare kom lidt højere op, og det ser ud til at virke helt fint.. Ellers må jeg jo nok ud og hente mig en stærkere antenne, som jeg har set at hawking tilbyder.. For ja, det er nok fordi den ikke har stået/står godt nok til routeren ovenpå.. Såeh.. Beklager at jeg selv fandt en løsning *rødmer* Men mange tak for alle forslagene alligevel.. Ha en god dag alle..