/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
mailform UDEN FP Extension
Fra : taliskoko
Vist : 494 gange
200 point
Dato : 04-09-07 18:05

HJÆLP!!!!

Jeg søger en simpel mailform der fungerer UDEN Frontpage extension, da Surftown ikke udbyder det mere. Anyone...

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 04-09-07 19:44

En simpel mailform i php:

Kode
<?php
/* Først tjekker vi om der overhovedet er skrevet et navn i vores mailform efter der er blevet trykket udfør, man kan også tjekke om nogle af alle de andre felter er udfyldt, hvis denne if fjernes vil der blive sendt en mail hver gang siden bliver loaded. */
if(isset($_POST['navn'])){
/* Her kommer så den beskrevet mail()-funktion, i en normal plaintext mail laves linieskift med \n, som det kan ses er der som en ‘header’ tilføjet så der kan ses brugerens e-mail og navn */
mail("mail@udbyder.dk", "$_POST[emne]", "Beskeden er:\n $_POST[besked]", "From: $_POST[navn] <$_POST[mail]>");
/* Vi fortæller brugeren at e-mailen nu er sendt */
echo "Din mail er nu sendt";
}
?>

/* Her er så HTML-formen, det eneste som måske ikke virker bekendt er $_SERVER['PHP_SELF']; denne variabel indeholder simpelt stien til den side vi er på, dermed er det helt ligegyldigt om du kalder siden for hej.php eller kontakt.php */
<form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post">
Navn: <input type="text" name="navn"><br>
Email: <input type="text" name="mail"><br>
Emne: <input type="text" name="emne"><br>
Besked: <input type="text" name="besked"><br>
<input type="submit" value="Send">
</form>

Taget fra: http://webmaster.hephey.dk/guide/35/