/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
HJÆLP HJÆLP driver
Fra : hawaii7
Vist : 2780 gange
500 point
Dato : 04-09-07 14:43

Ingen kan hjælpe mig hverken Telia eller Stofa. Jeg har i sidste uge købt en router til noget de kalder Home Free og sat til i stedet for min tidlere syslink. Min fastnet telefon har de endelig fået til at virke, men min bærebar computer (medion med windows XP) kan stadig ikke komme på nettet via den trådløse router. Når jeg tager den fra og kobler den gamle til kører den på nettet uden problemer. Jeg har skrevet til Telia med "STORE BOGSTAVER". En tekniker har snakket om "always one" det har jeg ikke hos Stofa. En anden mener routeren er defekt, men det afviser andre teknikere. I dag blev jeg ringet op og han sagde efter at have fået alle problemer fyret af at jeg skal opdaterer min driver til trådløs netværk. Og her er problemer. Han kunne ikke hjælpe mere og ville ikke.
Jeg har haft mange vinduer frem på min skærm og et af vinduerne fik jeg frem at computeren bruger et program til trådløs netværk der hedder "Intel PRO/Wireless 2200 BG Network Connevtion" og i et vindu stod at driveren var fra 29-10-2004 og hed v. 9.0.1.9.
Via google fandt jeg en hjemmeside hvor man kunne hente en nyere driver. Jeg klikkede på download og startede computeren igen. Intet nyt.
HVAD FANDEN GØR JEG?
Hvordan får jeg en nyere driverer til mit trådløst netværk?
Det er meget vigtigt da jeg bruger min bærebar til homebanking m.m.

Kommer den rigtige løsning, så beskriv meget udførlig hvordan og hvor jeg kan hente en nyere driver og hvordan jeg får den installeret. Måske er der en der kan sende en nyere driver til mig og fortælle hvordan jeg installerer den.
Jeg er rend på spanden og møj træt af Telia.

HAWAII7

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-09-07 14:50

Du bør altid have din homebanking adgang på en diskette / pendrive (stick)

Routeren kræver ingen driver på din computer.
Du skal ind i routeren og helst via kabel.
Routeren skal tilkobles din udbyder via medfølgende program
Indstilles til DHCP

og så kryptering
og macfilter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-09-07 15:06

Hov....

Er du sikker på du ikke bare skal logge på.....

Mig bekendt kan "kun" en være always on ad gangen......

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 04-09-07 15:32

Til orientering skriver min computer trådløst netværk tilsluttet og jeg kan printe fra min bærebar computer til begge printere.
Jeg får ikke stofa logon billed frem når jeg starter internettet. Den søger efter logogn billedet.
Den sidste kloge tekniker fra Telia sagde jeg skulle have nye drivere til mit software der har med den trådløse forbindelse at gøre. Han nævnte om mit software kunne køre WIFI eller sådan noget.

Hawaii7

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-09-07 15:40

Dine computere er nok "forbundet" med det gamle netværksgruppenavn.
Derfor virker din printer.
Adgang ud til nettet skal gennem routeren.

Hvis du ikke kan komme ind i opsætningen på routeren - kan du heller ikke opdatere firmware (driver)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-09-07 16:01

Bruger du logon billedet som standard ellers prøv lige at taste det ind i browseren .....

https://www.stofa.dk/minesider/userlogin.php?shortcut=minesider

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-09-07 18:09

Når du er på med den gamle maskine; er det så over din router? - Eller er det direkte tilsluttet dit kabelmodem?

Telia og Stofa er to alen ud af det samme dårlige stykke. Tilsammen kalder de sig idag for Stofa (her i byen)

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 04-09-07 18:25

Min gamle gode mac kører via router med kabel.
Den "kloge" mand fra Telia i dag sagde jeg skulle have de sidste nye drivere til det program der håndterer den trådløse forbindelse fordi den nye router bruger den sidste nye teknoligi. Jeg kan finde noget på nettet via google men kan ikke få den downloadet og installeret.
Sætter jeg min gamle linksys til virker den bærebar uden problemer. Den tilslutter sig den nye router uden problemer, men så heller ikke mere.
Jeg har prøvet at koble min bærebar PC til med et kabel, men her kan den heller ikke komme på nettet.

Hawaii7

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 04-09-07 19:01

Citat
Min gamle gode mac kører via router med kabel.

Er det din gamle router du bruger når den virker.

Det jeg tror der er problemet er at du skal klone din MAC adresse fra den gamle router eller få den ny router MAC adresse registret hos din den internet leverandør.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-09-07 19:25

Som ocorner skriver, så skal du genregistrere din forbindelse via den nye router.
Da du køre via et TV-kabel til Stofa, så er du IKKE alene på kablet. Derfor må Stofa vide hvem der er hvem, som vil have forbindelse.
Din routers MAC adresse er registreret sammen med dine Login-data hos stofa. Når du så skifter router, får du jo også en anden MAC adresse, over for Stofa. Da denne adresse ikke er registreret, vil du blive betragtet som blind passager, og smidt af internet toget.
Den eneste forbindelse du i første omgang kan få over den nye router, er til din login konto, hvor du skal genregistreres, så du nu kendes på din nye MAC adresse.
Alt hvad der sker på LAN siden af din router, er lokalt og det kan stofa ikke hjælpe dig med (vil ikke).
Så gentag din login registrering via din nye router, så skal du se hvor det køre!

Så det er en OMMER

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 05-09-07 01:46

Lad nu Hawaii7 komme på internettet før i blander banken ind i problemerne, jeg vil foreslå at du resetter din router, et eller andet sted er der et lille hul, sluk routeren og pres en udrettet papirclips ind nogle sekunder, det står sikkert i brugervejledningen hvor og hvor længe, min D-Link skal jeg presse i ca. 10 sekunder, nu er routeren som ny og du burde kunne komme på internettet, sørg for at din computer er sat til automatisk at hente IP adresse, højre klik på din netværksforbindelse, Kontrolpanel - Netværks og Internet forbindelser - Netværks forbindelser - Højre klik på Intel(R) PRO/ 2200 BG og vælg Egenskaber, fanebladet Generelt ca. midt i vinduet under Denne forbindelse bruger følgende elementer, ruller du ned til Internet protokol (TCP/IP) markerer denne linje og vælger Egenskaber, der sikrer du dig at der er markering i Hent automatisk en IP adresse og i Hent automatisk en DNS server adresse, når du har tændt routeren igen burde du kunne komme på internettet, hav lidt tålmodighed, det varer lidt før Windows har fundet adressen, op til 5-10 minutter har jeg oplevet.
Jeg gætter på at din computer er magen til min,Medion MD 97600 vi bruger samme trådløse netværks kort og du kan opdatere driveren med denne: http://downloadcenter.intel.com/T8Clearance.aspx?sType=&agr=Y&ProductID=1637&DwnldID=11342&url=/11342/eng/V11.1.0.5_XP_DRIVERS.zip&PrdMap=&strOSs=45&OSFullName=Windows*%20XP%20Home%20Edition&lang=eng

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-09-07 01:56

Du skal lige acceptere deres betingeser så starter download, driveren er dateret den 18. maj 2007. Hvis du har reset din router, så er den helt ubeskyttet og du bør gå ind og køre opsætningen igen, jeg har deaktiveret MAC filtreringen (kan ikke finde ud af det) og det er helt unødvendig, men sørg for at kryptere forbindelsen og sæt kodeord som skal bruges for at logge på forbindelsen, sæt også kodeord på adgangen til routeren så indstillingerne ikke kan ændres udefra, hvis du har haft forbindelse, så får du det igen når du logger på med kodeordet (netværks nøglen)

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-09-07 17:27

Hej o.v.n. jeg tror du er kommet med noget af det rigtige. Jeg har ikke været hjemme de sidste dage. Jeg sætter min gamle router til i morgen og loader den nye driver. Når jeg får den downloadet og gemmer på skrivebordet, hvordan får jeg den udskiftet med den gamle driver fra 2004???????????

I første omgang skal jeg bare på nettet, så må jeg finde ud af at få det hele krypteret. Jeg har flere gange prøvet med reset knappen, så jeg ved hvor den sidder.

Hawaii7

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-09-07 01:21

Opdater dit trådløse net kort fra Enhedshåndtering, marker linjen Intel(R) PRO/wireless Network Connection og vælg Opdater driver, i guiden som starter sætter du markering i Installer fra en liste eller en bestemt placering og klik Næste i det nye vindue, skal du have markering i Søg efter den bedste driver på disse placeringer, også markering i Medtag denne placering i søgningen, derefter klikker du på Gennemse og finder mappen med driveren der hvor du har gemt den, foreksempel på Skrivebordet, når driveren er opdateret og du har genstartet computeren, kan du slette driver mappen på skrivebordet (eller hvor den var) det er kun en installations mappe og ligger kun og optager plads

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-09-07 22:03

For at komme til Enhedshåndtering, skal du højreklikke på Denne computer ned og klik Egenskaber, klik på fanebladet Hardware, inde midt i vinduet klikker du på Enhedshåndtering, når den åbner, ruller du ned til Netværk og klikker på det lille + der kan du se Intel (R) PRO/2200 BG den højre klikker du på og klikker på Opdater driver, følg så anvisningen fra 07-09-07 01:21
Dette opdatere driveren til dit trådløse netkort, nu ved du at driveren er i orden og kan rette router problemer bagefter

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 08-09-07 07:52

Hej o.v.n

Tak for driver. det lykkedes mig at få den installeret, men nu er problemet blevet større. Jeg har haft strømmen af fra mit moden og router samt resat routeren. Nu kan min PC slet ikke finde min router mere under tilgængelige netværk. Jeg har ikke været inde og sætte den til automatisk IP adresse. Der ligger en del IP adresser i vinduet. Det er noget med min laser printer har en adresse og min farvekopimaskine har en adrsse. Går dette tabt hvis jeg sætter den til automatisk?
Før kunne jeg tilslutte mig trådløst netværk og printe, men nu kan computeren slet ikke tilkoble sig min router.
Hvad gør den lille mand nu?

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-09-07 08:25

Sæt du den bare til at køre DHCP, så vil routeren selv styre tildelingen. Hvis du har enheder der er sat til fast adresse, og disse ligger inden for det område som din routers opsætning tillader at uddele, så tænd for de enheder med fast adresse først, så får de lov at køre videre på disse adresser, og de andre enheder vil så få tildelt en af de ledige adresser i serien.

Godkendelse af svar
Fra : hawaii7

Dato : 09-09-07 20:50

Tak for svaret o.v.n.. Jeg må hellere få afsluttet spørgsmålet inden det bliver for gammelt.
Jeg takker mange gange for dine udførlige svar. De er alle printet ud. Jeg kan dog stadig ikke komme på nettet med min bærebar PC'er. Når jeg fjerne Telias router og bruger den gamle linksys kører det bare derudaf.
Jeg kontakter Telia og opsiger det skide Home Free og så kan de få deres "LORT" tilbage. Som en kammerat sagde til mig "sådanne ting må du da regne med når du flytter fra TDC til et billigt DISCOUNT selskab". Jeg må give ham ret. det tager 12-44 minutter hver gang man skal igennem til kudeservice.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-09-07 21:07

Selv tak jeg håber du bliver kørende, det der Homefree lyder ellers tillokkende i reklamer