/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
"Kendte tømrere"
Fra : lucerne01
Vist : 1856 gange
300 point
Dato : 03-09-07 21:56

Er der en der kender en hjemmeside hvor man kan se en oversigt el lign over kendte tømrere ? F.eks religiøse personer ( jesu tid kender jeg ) , politikere, skuespillere osv ?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 300 point
Dato : 04-09-07 10:56

Jeg tror ikke ensådan side eksisterer

Men skuespilleren Harrison Ford har været tømrer

Citat
Skuetømrer
Harrison Ford blev alligevel lidt træt af de småroller han fik, og besluttede sig så for at blive tømrer på fuld tid. Det var noget der altid havde, og stadig interesserer ham meget. Han lærte det meste af tømreruddannelsen ved hjælp af bøger, og endte med at blive en meget efterspurgt tømrer, underligt nok i de berømtes områder. Hans første store job, var at bygge et lydstudie for en komponist der hed Sergio Mendes. Ford ville dog også gerne tage nogle skuespiller roller, så det fandt han ud af.

http://si.rudehoj.dk/Infoweb/Aviser/visnyhed_ekstern.asp?AvisID=9&ID=12

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-09-07 11:09

Matthew LeBlanc

Citat
Som en rigtig mors dreng, rettede Matt sig efter hende og kastede sig i stedet over tømrerfaget.

http://www.theredcarpet.dk/leblancmatt.php

Men er han kendt !!!

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 04-09-07 12:20

Mener jeg hørte om en i søndagsskolen

Kommentar
Fra : lucerne01

Dato : 04-09-07 18:56

Hjææælllpp

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-09-07 19:00

Der var vist en meget kendt persons far som var tømrer. (Josef)
Det fleste store arkitekter er oprindelige tømrer.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-09-07 19:09

Min nabo er tømrer og meget kendt her på egnen.

Kommentar
Fra : lucerne01

Dato : 04-09-07 19:12

Jamen det var da meget givtigt for mig at vide Teil !

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 04-09-07 21:27

Hej Lucerne
Hvad skal du bruge ham til ?
Det kommer vel an på hvor han bor / skal bruges for det er vel for du har noget arbejde
MVH. Valdera

Kommentar
Fra : lucerne01

Dato : 04-09-07 22:15

Jeg skal bruge det til et foredrag om tømrer arbejde, og så kunne det være lidt sjovt at fortælle om de "kendte" personer der har været tømrere.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-09-07 15:34

lucerne01

Som tidligere nævnt, så finder du ikke en sådan side

Men på nuværende tidspunkt ved du da at Harrison Ford og Matthew LeBlanc tidligere har været tømrere.

Så er der mange lokalpolitikere, der også har uddannelsen som tømrer, men de er vist ikke så kendte.

Kommentar
Fra : lucerne01

Dato : 06-09-07 15:47

Jep, og de 2 vil jeg da også bruge... men det kunne jo være der liiige var nogen der kendte til en kendis der var tømrer ??????

Kommentar
Fra : vith

Dato : 06-09-07 16:04

Harrison Ford var selvlært tømrer:

http://www.theredcarpet.dk/fordharrison.php

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-09-07 16:26

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=109127#1225158

Gentagelse fremmer forståelsen vith

Kommentar
Fra : vith

Dato : 06-09-07 16:34

Du har ret, ans, måske skulle jeg begynde at bruge mine briller!

(her skulle have været en smiley, men det har jeg ikke fundet ud af hvordan man gør!)

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 06-09-07 17:34

I har helt glemt den mest kendte jesus fader nemlig [B]JOSEF[/B]

Valdera

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-09-07 17:45

Citat
F.eks religiøse personer ( jesu tid kender jeg )

Det står i spørgsmålet

Citat
lucerne01 Vist : 201 gange
300 point
Dato : 03-09-07 21:56

--------------------------------------------------------------------------------
Er der en der kender en hjemmeside hvor man kan se en oversigt el lign over kendte tømrere ? F.eks religiøse personer ( jesu tid kender jeg ) , politikere, skuespillere osv ?

fortsæt du bare valdera

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 06-09-07 22:36

Godkendelse af svar
Fra : lucerne01

Dato : 07-09-07 15:25

Tak for svaret ans, jeg må accepterer at det nok er en niche og folk ikke lige komme med de input jeg gerne ville have. Men ans... og til de andre, selvom det stort set var gentagelser