/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Beregning af U-Værdi.
Fra : kvolsgaard
Vist : 13069 gange
150 point
Dato : 03-09-07 21:35

Hejsa.

Er der nogen som kan hjælpe med udregning af U-værdien i en ydervæg bestående af følgende.

puds
10 cm legablok
10 cm Glasuld
10 cm legablok
1 gipsplade.

MVH

Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : mayday

Dato : 03-09-07 23:24

Her er et link til et (gratis) program der kan beregne U-Værdien af din konstruktion:
http://www.builddesk.dk/sw53397.asp
Hilsen
mayday

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 04-09-07 14:47

tak mayday.

Har du erfaring med programmet. Den kræver en installationskode/registrering. Har skrevet udfyldt diverse formularer, men modtager bare ikke noget retur.

Kunne jeg bare få talet var det også ganske fint med mig.

/Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : porse25

Dato : 04-09-07 17:42

man kan gratis downloade et program fra www.builddesk der kan beregne alle sp'rgsmaal

Accepteret svar
Fra : mayday

Modtaget 150 point
Dato : 04-09-07 18:38

Hej
Jeg har ikke programmet længere - men den konstruktion du beskriver har en U-værdi på ca. 0,28.
Læs mere her: http://www.rockwool.dk/sw64565.asp
Hilsen
mayday

Godkendelse af svar
Fra : kvolsgaard

Dato : 04-09-07 20:45

Tak for svaret mayday.

Det er lige præcis 0,28

Vedr. Builddesk er det rigtig godt program når man først får koden til at aktivere det. Og det free Det kan vi li'

/Kvolsgaard.