/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Konvertering af MP3 filer
Fra : Franksp
Vist : 645 gange
100 point
Dato : 03-09-07 21:17

Kære KanDu brugere.

Kan man konvertere en MP3 musikfil, til et andet format, så den fylder mindre, bevarer kvaliteten nogenlunde og så den kan afspilles i en mobiltelefon (Nokia 6131).

Jeg har fundet et godt on-line program, men hvad skal filen evt. hedde?

Mvh

franksp

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 04-09-07 02:08

Citat
# MP3-afspiller, der bl.a. understøtter formaterne MP3, MP4, AAC, AAC+, eAAC+, WMA, H.263 og H.264 (eAAC+ kun afspilning, ikke streaming)
her er de formater som Nokia 6131 kan afspille, hvis du vil have din MP3 fil til at fylde mindre, så vil det gå ud over lyd kvaliteten, uanset hvilken format du vælger, MP3 er allerede destruktiv komprimeret, at omdanne til en anden destruktiv komprimeret format kan ikke anbefales, køb et hukommelses kort, du kan få 1GB for under 100 kr.: http://www.mobiludsalg.dk/product.asp?product=1849&sub=526&page=1 den passer til din telefon og så er du kørende med flere hundrede MP3 numre, jeg købte et hukommelses kort til min SonyEricsson og bruger den som MP3 spiller når der ikke er noget godt musik i den indbyggede radio. Hvis du vil have et andet format, så er der nogle musik nørder som mener at WMA har mindre tab og lyder bedre, men det er når der komprimeres fra en lyd CD, sammenlignet med MP3 fra en lyd CD, omdanner du MP3 til WMA så skal der være godt med støj i omgivelserne, så du ikke kan høre den stærk forringede kvalitet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-09-07 02:19

Du behøver ikke at online for at omdanne MP3 til WMA, det klarer Windows MediaPlayer, gå ind i Indstillinger klik på fanebladet Rip Musik eller rip CDer kan ikke lige huske hvad den hedder, vælg Windows Media Audio og sæt skyderen lavt, for eksempel 64 kbps, så fylder filen næsten ingenting men er heller ikke værd at høre på, den online converter du vil bruge, kan du indstille hvor mange kbps du vil omdanne til ? Det er der at størrelsen at filen bestemmes og 128 kbps er det mindste som er værd at bruge, men så fylder filen sandsynligvis næsten det samme som MP3

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 04-09-07 07:34

Der er godt nok en her som kan gøre dine mp3-file mindre,uden det går ud over kvaliteten(Reduce 30% to 70% MP3 file size and keep most of the music quality),men den koster penge

http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Audio/Audio-Convertors/DietMP3.shtml

Men hvis du ikke har så mange moralske skrupler,kan den hentes gratis her

http://rapidshare.com/files/43586759/fedestudio_DietMP3_4.03.rar

På rapidshare skal du bare trykke på free og indtaste de 4 bogstave/tal der står og trykke download

Kommentar
Fra : ITkanin

Dato : 04-09-07 12:00

Jeg vil anbefale at du bruger Nokia Multimedia Converter, den er faktisk designet præcis til det du efterspøger: http://www.codecs.dk/fil.php?filid=261

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 06-09-07 10:16

Tak for svaret o.v.n..

Jeg har købt et MicroSD kort og lagt musik på mobilen. Det virker perfekt og der er masser af plads.

Mvh
franksp

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-09-07 10:23

Selv tak ekstra plads er godt og billig