/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
TI Interactive i Vista?
Fra : Bluenotes
Vist : 5805 gange
50 point
Dato : 03-09-07 19:59

Hejsa,

Jeg har anskaffet mig en superfed bærbarcomputer med Vista installeret. Den er oplagt at bruge i matematik-undervisningen på gymnasiet.
Til det skal jeg bruge lommeregner-programmet TI Interactive! fra Texas Instruments. Men når jeg forsøger at installere programmet på computeren, fungerer det bare ikke.

Er der nogen, der ved, om problemet gælder selve programmet eller min computer? Kan det overhovedet installeres i Vista?

Tak for hjælpen! (og undskyld den lave point-betaling)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-09-07 20:21

Jeg tror sørme ikke at det er lavet til vista endnu

TI InterActive!™

Features Summary TI InterActive!™
• TI InterActive! brings the power of TI graphing calculators to your computer. TI InterActive! includes significant functionality from the graphing calculator as described below:
• Function Graphing
• Parametric Graphing
• Polar Graphing
• Zoom, trace,and perform interactive calculations on graphs
• Function Table
• Math, Angle,and Test Operations
• Matrix Editor & Matrix Operations
• List Editor & List Operations
• Statistics Regressions
• Probability Distributions
• Tests and Intervals

Symbolic Computer Algebra System
TI InterActive! incorporates the following Computer Algebra System (CAS) functionality from the TI-92:
• Solve an expression for a specified variable.
• Factor expressions and numbers.
• Expand an expression algebraically.
• Find the zeros of an expression.
• Calculate a common denominator for all terms of an expression.
• Convert an expression to a proper fraction expression. Expand and solve trig expressions.
• Compute complex results for solve, factor, and zeros.

TI InterActive! also includes a Pretty Print (typeset quality) math editor from which you can create Pretty Print math from linear and 2D inputs.

Integrated Web browser
TI InterActive! includes an integrated, fully functional, internal Web browser so you can access math and science resources everywhere.

Unique, smart-extraction algorithms enable you to select and extract numerical data from any HTML page to the data editor for further math exploration and analysis. Constantly updated, TI recommended links to real world numerical data on the Web are an integral part of the TI InterActive! site.

URL addresses may also be saved within your TI InterActive! document for easy reference. Later, you can click on the hypertext link within your document to view the contents on the browser.

Start using TI InterActive right away! Several teacher activities are included with the school editions of the product. Additional activities are available from the TI InterActive! site.

Data editor with spreadsheet
TI InterActive! includes a custom data editor for effective data analysis and math exploration. This environment includes a spreadsheet, a list editor, and a matrix editor. The spreadsheet is compatible with popular spreadsheet applications. Data from the Internet, a calculator, or a data collection device (CBL™/CBR™) may be downloaded directly into the data editor. Statistics plots and investigations may also be launched from the data editor.

Graphing Technology Connectivity
TI InterActive! enables you to connect to your TI-83, TI-83 Plus family, TI-84 Plus family, TI-92, TI-92 Plus, Voyage™ 200, TI-89, TI-89 Titanium, CBL™, CBL 2™, or CBR™ so you can use all of your classroom tools.

TI InterActive! includes a direct connection to the TI-84 Plus, TI-84 Plus Silver Edition so you can easily transfer screenshots and data directly into your TI InterActive! document. You can also transfer data between your computer and calculator.

Data Collection
The Quick data feature makes it convenient for you to perform the most popular CBL™ , CBL 2™, and CBR™ experiments. Using the temperature, light, voltage, sonic and 14 other probes, TI InterActive! enables you to quickly setup experiments and view results in real-time or after the experiment has completed.

Citat
System Requirements
System requirements are a Windows® 98, ME, 2000, or XP* compatible PC. Microsoft .NET Framework 1.1 or later must be installed as an update to Microsoft Windows. Microsoft Internet Explorer 5.5 or later is required and a minimum of 40 MB of hard disk space must be available.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-09-07 20:22

ja det var nu ikke meningen at det hele skulle med , men jeg opdagede det for sent

Læs nede i bunden i citatet.

Kommentar
Fra : Jonassen

Dato : 04-09-07 01:48

Prøv at køre den i "xp med servicepack 2"-kompatibel tilstand.

Ligesom i XP findes der i Vista muligheden for at køre et program bagudkompatibelt.

Højreklik på programmet - vælge "egenskaber" det giver dig flere faneblade. Der er et der hedder "kompatibilitet" - vælg "xp med servicepack 2". Så burde programmet køre.

Kommentar
Fra : Bluenotes

Dato : 04-09-07 09:26

^ Jeg prøvede at gøre, som du sagde, men det virker stadig ikke. :(

Tak for svarene! Jeg lader lige spørgsmålet stå lidt i tilfælde af, at der er nogle sidste muligheder at prøve af.

Kommentar
Fra : Bozzymand

Dato : 05-09-07 15:58

Hvis du har ver. 1.3 af TI-Interactive så prøv følgende:
(i eksemplet her er cd drevet=D:)

Klik på start
gå op i "start søgning" feltet (det felt det hed "kør" i xp)
Skriv:

d:\setup\cd_version.msi /quiet

- det kunne fint installede på min Vista!

Mvh
Jesper

Kommentar
Fra : Bluenotes

Dato : 05-09-07 16:13

^ Det er version 1.3. Programmet er dog hentet fra min skoles hjemmeside, så det installeres ikke med en CD. :(

Kommentar
Fra : Bozzymand

Dato : 05-09-07 16:51

Så ændrer du bare stien til der hvor du har det liggende:
Hvis du nu f.eks har pakket det ud på c:\ti

Så skal kommandoen være:
c:\ti\setup\cd_version.msi /quiet

...og hvis det ligger på dit skrivebord:
c:\brugere\dit_brugernavn\skrivebord\ti\setup\cd_version.msi /quiet

Catch my drift?

Jesper

Kommentar
Fra : Bozzymand

Dato : 05-09-07 16:52

.... du skulle tilfældigvis ikke være fra Aabenraa Statsskole?

Kommentar
Fra : Bluenotes

Dato : 05-09-07 18:21

Jeg har lige forsøgt, men får bare en fejlmelding, der siger: "Error in custom action. The library could not be found". Det er noget mystisk noget...

Jo, jeg får i 1.g på Aabenraa Statsskole. Går du der også?

Accepteret svar
Fra : Bozzymand

Modtaget 50 point
Dato : 05-09-07 18:55

spøjst!
Kom et smut forbi D13 (på skolen) en af dagene, så kikker vi lige på det

Mvh
Jesper

Kommentar
Fra : Bluenotes

Dato : 05-09-07 20:25

Ret spøjst! Du er vel ikke på skolen i morgen ved halv tre-tiden?

Godkendelse af svar
Fra : Bluenotes

Dato : 06-09-07 16:33

Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : lalalalalala

Dato : 04-10-07 00:28

TI-Interactive til Vista: http://rapidshare.com/files/28302514/ti-v13-VISTA.exe.html

Det er en repack af TI-Interactive 1.3 installen, virker uden problemer.